Genel Bilgi
Kod | STA863 |
Ad | Akıllı Mekan ve Malzemeler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Amacı / Hedefi
Akıllı ve Etkileşimli Mekanlar kavram ve tanımları hakkında bilgi vermek, bu tür mekanların tasarımında farklı disiplinlerin bir arada çalışmasını içeren bir sürecin gerekliliği ana düşüncesinin yerleşmesini sağlamak, farklı uygulama alanlarını tanıtarak, bu tür mekanların tasarımında kullanılabilecek en son teknolojilerle ilgili temel bilgileri öğrencilere sunmak.
Dersin İçeriği
Yaşanılan mekanlarda sağlık ve konfor açısından doğal imkanlardan yararlanma, sorunların ekolojik ve sürdürebilir yöntemlerle çözümlenmesi, tasarım ve uygulamada alınacak tedbirler, yarının yaşamı, bu süreçte ortaya çıkacak ihtiyaçların karşılanmasında kullanılan akıllı malzeme, sistem, yöntemler.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Dodsworth, S., & Anderson, S. (2015). The fundamentals of interior design. Bloomsbury Publishing.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akıllı Mekan ve malzeme alanındaki kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Akıllı ve Etkileşimli Mekanın temel bileşenlerini tanır. |
ÖÇ03 | İç mekan tasarlamada ekolojik muhakeme ve yaklaşımlar ile yenilenebilir enerjileri kullanan sürdürülebilir çözümler ve ''Yeşil Bina'' kavramı konularında farkında olur. |
ÖÇ04 | Akıllı mekanların sosyal ve ekonomik etkilerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Edindikleri bilgileri tasarladıkları mekan ya da objelere uyarlar. |
ÖÇ06 | Teknolojinin farklı fonksiyonlardaki iç mekan tasarımlarını akıllı malzemeler yardımıyla nasıl değiştirebildiğini saptar. |
ÖÇ07 | Fiziksel çevre ve dijital çevre arasındaki farkı kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akıllı bina ve malzeme konularına genel bakış, temel kavramlar. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
2 | Akıllı binalarda teknoloji altyapıları ve sürdürülebilir tasarımlar. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
3 | Akıllı mekan sistemlerini oluşturan öğeler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
4 | Akıllı mekanların sosyal ve ekonomik etkileri.Çalışma çevrelerinde gelecek yaklaşımları. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
5 | Teknoloji entegre uygulamalar hakkında temel bilgiler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
6 | Yapı teknolojilerinin gelişimi, tarihçe ve temel kavramlar. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
7 | Akıllı binalarda kullanılan malzemeler: Kromik malzemeler, Piezoelektrik malzemeler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Akıllı binalarda kullanılan malzemeler: Faz değiştiren malzemeler (FDM), Adezyon değiştiren malzemeler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
10 | Akıllı binalarda kullanılan malzemeler: Şekil bellek alaşımları (FBA), Diğer akıllı malzemeler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
11 | Yeşil bina, çevre dostu binalar hakkında temel bilgiler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
12 | Enerji etkin binalar, yenilenebilir enerji kaynakları, temel bilgiler. Kontrol ve otomasyon sistemleri hakkında temel bilgiler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
13 | Sistem tasarımı nedir, sistem entegrasyonu ve tasarım, temel bilgiler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
14 | Akıllı binalar ve kinetik mimari, temel bilgiler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
15 | Akıllı kentler, akıllı topluluklar, uygulamalar, temel bilgiler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |