Genel Bilgi
Kod | STA862 |
Ad | Biçim Strüktür ve Konstrüksiyon İlişkisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Amacı / Hedefi
Mimarlıkta biçim strüktür ve konstrüksiyon ilişkisi ve buna bağlı yeni tasarım anlayışlarının kavranması ve geliştirilmesıne yönelik çalışmalar yapılacak.
Dersin İçeriği
Biçimin tanımı, Biçimin sınıflandırması . Biçimi belirleyen düşünceler, eğilimler ve teknikler. Biçimsel Analojiler. Heykelsi biçimler. Mimarinin biçimsel benzerlik (form,boyut, iç-dış,strüktür). Cephe biçimlenişi (kapılar, pencereler,bezeme elemanları). Mimarlıkta kültür biçim ilişkisi. Strüktür tanımı, Mimarlıkta strüktür sistemlerinin sınıflandırılması. Geleneksel ve çağdaş strüktürler, Strüktürel mekan kurgusu. Mimarlıkta Strüktürün Tarihsel Gelişimi, Strüktürün tasarıma etkileri. Çağdan strüktür sistemlerinin oluşum nedenleri, Yüzeysel strüktür Sistemleri( uzay kafes sistem, kabuk sistem, Katlanmış plak sistem) . Strüktür ve Mimarlık İlişkisi, Mimarlıkta Strüktür Sorunsalı, 19. ve 20. yüzyılda Strüktür ve Süsleme İlişkisine Yaklaşımlar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Ching, F. D., & Binggeli, C. (2018). Interior design illustrated. John Wiley & Sons.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biçim strüktür ilişkisini açıklar. |
ÖÇ02 | Biçim ve strüktüre bağlı akımlar ve kavramları ayırt eder. |
ÖÇ03 | Biçim ve strüktür alanında çalışma yapmış mimarları tanır. |
ÖÇ04 | Biçim ve yapı ile ilgili öncü çalışmaları yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş. Çalışma programının tanıtılması. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
2 | Biçimin tanımı, Biçimin sınıflandırması. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
3 | Biçimi belirleyen düşünceler, eğilimler ve teknikler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
4 | Biçimsel Analojiler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
5 | Heykelsi biçimler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
6 | Mimarlıta biçimsel benzerlik. (form,boyut, iç-dış,strüktür) | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
7 | Cephe biçimlenişi. (kapılar, pencereler,bezeme elemanları) | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Mimarlıkta kültür biçim ilişkisi. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
10 | Strüktür tanımı, Mimarlıkta strüktür sistemlerinin sınıflandırılması. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
11 | Geleneksel ve çağdaş strüktürler, Strüktürel mekan kurgusu. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
12 | Mimarlıkta Strüktürün Tarihsel Gelişimi. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
13 | Çağdan strüktür sistemlerinin oluşum nedenleri, Strüktürün tasarıma etkileri. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
14 | Yüzeysel strüktür Sistemleri. ( uzay kafes sistem, kabuk sistem, Katlanmış plak sistem) | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
15 | Mimarlıkta Strüktür Sorunsalı. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |