Genel Bilgi
Kod | STA860 |
Ad | Çağdaş Moda İllüstrasyon Teknikleri Atölye |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İllüstarsyon deneyimleri ve araştırmaları sırasında yorumlama ve kompozisyon oluşturma edimi ile kişisel yorum ve üslup arayışlarını da dikkate alarak tasarımcı kişiliklerinin- kişiye özel illüstratif tarzın oluşmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Çağdaş moda illüstrasyonlarında kullanılan- kullanılabilinecek yeni malzeme arayışları, farklı illüstrasyon teknikleri ve malzemeleri ile problemin çözümüne dönük araştırma yapmayı içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hagen, Kathryn. 2005. Fahion Illustration for Designers. New Jarsey,. Pearson Publishing.
Notlar
Hyland, Angus and Roanne Bell. 2003. Hand to Eye. Contemporary Illustration. London: Laurence King Publishing.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat-tasarım ve moda kavramlarının ilişkisini açıklayabilme |
ÖÇ02 | Güncel Sanat ve Tasarım pratiklerine uygun eser üretme konusunda beceri ve yaratıcılığa sahip olmak |
ÖÇ03 | Çağdaş estetik anlayış içinde, Stlize edilmiş insan figürü üstünde tasarımlarını illüstüre edebilir |
ÖÇ04 | Çeşitli duruş ve pozisyonlarda moda figürleri çizer ve çizdiği giysi modellerini illüstarsyon figürleri üzerine giydirir |
ÖÇ05 | Giydirdiği modelleri çeşitli boyama tekniklerini kullanarak renklendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çağlar boyunca güzellik anlayışı ve illüstrasyona yansımaları - figürde tarihsel orantı kuralları | Kendi yaptığı lisans illüstrasyonlarını bir dosya halinde sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Moda illüstrasyonu alanında dikkat çeken ilk illüstratörler; Paul Poiret, Lepape, Erte, Fortuny, Paquin, Doucet, Doeuilette | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sanat Akımlarının Moda İllüstrasyonlarına Etkisi | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
4 | Moda İllüstrasyonlarında Kullanılan Malzeme ve Teknikler | Malzeme araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
5 | Dijital gelişmeler ve sanatsal ifade biçimleri | literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
6 | Stil tasvirleri | eskiz çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Güncel Moda İllüstrasyonu araştırmaları | literatür taraması ve Malzeme araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | kumaş işleme ve kalıp çizimleri | eskiz çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | moda tasarımı için sunum | Malzeme araştırmaları, sunum hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
11 | Sanatsal teknikler | eskiz çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Çağdaş moda illüstrasyonlarında kullanılan malzeme ve tekniklerle uygulama çalışmaları... 1 | eskiz çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Çağdaş moda illüstrasyonlarında kullanılan malzeme ve tekniklerle uygulama çalışmaları... 2 | eskiz çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Çağdaş moda illüstratörlerinin deneyimleri | Malzeme araştırmaları, sunum hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
15 | illüstrasyonlarla portfolyo oluşturma | sunum hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sunumu | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |