STA842 Sergileme Tasarımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA842
Ad Sergileme Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN


Dersin Amacı / Hedefi

Bilgilendirme Tasarımı ve Grafik Tasarımın öğretisiyle birlikte Sergileme Tasarımı Üzerine Çalışmalar yapmak. Verilere dayalı senaryolar yazmak ve bu senaryoyu yaratıcılık, özgünlük ve okunurluk düzleminde görselleştirmek.

Dersin İçeriği

İletişim tasarımında kullanılabilecek senaryolar oluşturulması; Senaryoların sergilenebilir içeriğe dönüştürülmesi; Ortaya çıkan içeriğin tasarım kurgusuyla yönetilmesi

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

What is Exhibition Design?, Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte Wayfinding and Signage Design, Chris Calori Wayshowing, Per Mollerup Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah

Notlar

What is Exhibition Design?, Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte Wayfinding and Signage Design, Chris Calori Wayshowing, Per Mollerup Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik tasarımın uygulama alanlarına daha geniş bir çerçeveden bakar.
ÖÇ02 Senaryo temelli iletişim tasarımı hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Yoğun bir içeriği düzenleyip kullanılır hale getirir.
ÖÇ04 Grafik tasarım dilini kullanarak senaryo sürecini yönetir.
ÖÇ05 Arayüz ve stratejik tasarım arasındaki uyumu yönetir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Senaryo Temelli Tasarım Kaynak İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sergileme Tasarımına Giriş Müzeler, Sergilemeler Örnek Uygulama İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Proje 01: Kısa Süreli Sergileme Tasarımı ve Konu Seçimi, Bilgi Toplama ve Derleme Örnek Uygulama İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Proje 01-İçerik Görselleştirme Eskizleri Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Proje 01-Sunuş Uyarlamaları ve Kritik 1 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Proje 01-Sunuş Uyarlamaları ve Kritik 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Proje 01-Çalışmasının dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Proje 02: Kalıcı Sergileme Tasarımı ve Konu Seçimi, Bilgi Toplama ve Derleme Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Proje 02-Bilgi Toplama ve Derleme Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Proje 02-Senaryo İçeriği oluşturma ve Arayüz Senkronizasyonu Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Proje 02-Eskizlemeler ve Görsellerin İnşası Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Proje 02-Mekan Üzerinde Yerleşim ve Arayüz Çalışması 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Proje 02-Mekan Üzerinde Yerleşim ve Arayüz Çalışması 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Uygulama çalışmalarının sonuçlanması, sunuma hazırlık Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sınavı Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Sınavı Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:34