STA820 Tasarımda Cam Teknolojisi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA820
Ad Tasarımda Cam Teknolojisi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU


Dersin Amacı / Hedefi

Camın özelliklerini kavrayarak, Cam oluşumunun temellerini, cam oluşumunun basamaklarını saptar. Camı oluşturan hammaddelerin özelliklerini kavrayarak, camın ergimesi ve şekillendirilmesi üzerine etkilerini açıklar

Dersin İçeriği

Cam ve camın özellikleri, camın tasarımda kullanımı, cam ve seramik tasarımı

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

CAM VE ÇAĞDAŞ TASARIM İÇİNDEKİ YERİ Prof. Önder KÜÇÜKERMAN

Notlar

Glass-Ceramic Technology, 3rd Edition | Wiley


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Camın artistik amaçlı kullanımını kavrayabilir
ÖÇ02 Cam ürünü şekillendirebilir
ÖÇ03 Cam ürünün bütün özelliklerini açıklayabilir
ÖÇ04 Cam bileşimini fiziksel özellikleri açısından kavrayabilir
ÖÇ05 Camdan sanat ürünleri tasarlayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar .
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir,
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Cam, cam çağı, fırında çalışma, standart diyagramların nasıl kullanıldığı diyagramların temelleri Cam ve tarihçesine çeşitli kaynaklardan hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Cam fırınları Cam fırınları için kaynaklardan hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Cam fırınların çalışma prensipleri Cam fırınları için kaynaklardan hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Cam fırınların şekillendirmede kullanımı Cam şekillendirme örnekleri araştırarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Özellikli camlar ve tasarımda kullanımı Tasarım camları araştırarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Cam kaplama yöntemleri çeşitli kaynaklardan hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Camın doğası, camda renk, yüzey gerilimi, termal genleşme katsayısı, viskozite, viskozite aralığı çeşitli kaynaklardan hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Cam ile ilgili teorik bilgilere hazırlıklı gelir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Camların renklendirilmesi Renk konusunda çeşitli kaynaklardan çalışarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Camın şekillendirilmesinde yüzey geriliminin etkisi Yüzey gerilimine hazırlanarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Camın şekilllendirilmesinde termal genleşme katsayısı Genleşme konusunda hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Camlarda viskozite Viskozite konusuna çeşitli kaynaklardan çalışarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Camın tasarım ürünü olarak kullanımının araştırılması çeşitli kaynaklardan hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
14 Camın tasarım ürünü değerlendirilmesi ve ürün yapımı çeşitli kaynaklardan hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
15 Cam ürünler çeşitli kaynaklardan hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Teorik çalışarak ve uygulamaya hazırlıklı olur Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Teorik çalışarak ve uygulamaya hazırlıklı olur Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:34