STA814 İç Mekanda Renk Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA814
Ad İç Mekanda Renk Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İç Mekan tasarımlarına, renk ve ışığın doğru ve etkin kullanımı ile atmosfer kazandırmak. İç mimari projelerin renklendirilmesi.

Dersin İçeriği

İç mekan suluboya renk uygulamaları. Seçilmiş iç mekan örneklerinden uygulama yapmak.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Lesa Sawahata, Color Harmony Workbook, Rockpory,1994

Notlar

Tülay Özdemir, Renk Kavramı ve Konut İç Mekanında Tasarıma Etkileri, Sanatta Yeterlilik Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonunda öğrenci rengin tanımlanma kriterlerini uygulama yaparak tanır.
ÖÇ02 Uygulama yaparak iç mekanda renk armonisi oluşturabilmeyi öğrenir.
ÖÇ03 Öğrenciler uygulama yaparak rengin perspektif algısına etkisini fark eder.
ÖÇ04 Mekan tasarımında farklı malzemeleri ifade etme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar .
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir,
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtılması Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Suluboya Çalışması için tuğla-taş duvar yüzeyleri seçimi ve uygulama çalışması Kaynak okuma, uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim
3 Suluboya Çalışması için tuğla-taş duvar yüzeyleri seçimi ve uygulama çalışması 2 Kaynak okuma, uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim
4 Suluboya İç mekan / Salon. Kaynak okuma, uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim
5 Suluboya İç mekan / Salon 2. Kaynak okuma, uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim
6 Suluboya İç mekan / Yatak Odası. Kaynak okuma, uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim
7 Suluboya İç mekan / Yatak Odası 2 Kaynak okuma, uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
9 Suluboya İç mekan / Restaurant Kaynak okuma, uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim
10 Suluboya İç mekan / Restaurant 2 Kaynak okuma, uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
11 Suluboya İç mekan Bar Kaynak okuma, uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim
12 Suluboya İç mekan / Cafe. Kaynak okuma, uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Suluboya Sokak Perspektifi / Geleneksel Türk Evi. Kaynak okuma, uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Suluboya Sokak Perspektifi / Venedik. Kaynak okuma, uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Değerlendirme Tüm çalışmaların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:34