Genel Bilgi
Kod | STA1810 |
Ad | Desen ve Çizimde Deneysel Yaklaşımlar II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SONER TİRE |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste bir nesnenin çizim tekniklerinin çağın yeni teknolojileriyle desene uygun deneysel çalışmalarla yapılması ve sanat tarihinde yer alan desen örnekleri ile konu-kavram-teknik, biçim içerik açısından kuramsal analizleri yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste bir nesnenin çizim teknikleri çağın teknolojileriyle desene uygun deneysel çalışmalar la yapılacak ve sanat tarihinde yer alan desen örnekleri ile konu-kavram-teknik, biçim içerik açısından kuramsal analizleri yapılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Sanatçı defterleri-YKY yayınları Çizgi ve Eller-YKY yayınları
Notlar
Yazılı ve Görsel Kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Desenin temel çizim tekniklerini dener. |
ÖÇ02 | Modern sanatın biçim, form ve çizim özelliklerini dener. |
ÖÇ03 | Günümüz teknolojisinin olanaklarını kullanarak deneysel çizimler yapar. |
ÖÇ04 | Sanal gerçeklik ve yapay zeka gibi teknolojilerle deneysel çizimler uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Desen ve çizimin sanat tarihsel süreçte incelenmesi. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Modernizm ve modern sanatta desen. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Çağdaş sanatta yeni çizim teknolojileri | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Çağdaş sanatta yeni çizim teknolojileri 2 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Günümüz teknolojileri ile deneysel çizim çalışmaları 1: bilgisayar programları. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Günümüz teknolojileri ile deneysel çizim çalışmaları: bilgisayar programları 2. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Günümüz teknolojileri ile deneysel çizim çalışmaları: bilgisayar programları 3. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Günümüz teknolojileri ile deneysel çizim çalışmaları: çizim tabletleri 1. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Günümüz teknolojileri ile deneysel çizim çalışmaları: çizim tabletleri 2. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Günümüz teknolojileri ile deneysel çizim çalışmaları: çizim tabletleri 3. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Günümüz teknolojileri ile deneysel çizim çalışmaları: sanal gerçeklik 1. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Günümüz teknolojileri ile deneysel çizim çalışmaları: sanal gerçeklik 2. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Günümüz teknolojileri ile deneysel çizim çalışmaları: yapay zeka 1. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Günümüz teknolojileri ile deneysel çizim çalışmaları: yapay zeka 2 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |