Genel Bilgi
Kod | ÖH811 |
Ad | Tüketici Hukukunun Güncel Sorunları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Başta 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili mevzuat temelinde tüketici hukukuna ilişkin tüm kavramların, tüketici haklarının, üreticilerin, satıcı ve sağlayıcıların yükümlülüklerinin günlük hayata ve yargılamaya yansıyan sorunları ile birlikte tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Son mevzuat değişiklikleri ve içtihatlar ile birlikte tüketici hukukunun güncel sorunlarını ele alarak öğrencilere aktarmak.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Milli Şerhi, Editörler: Hakan Tokbaş, Özlem Tüzüner Aristo Yayınevi, İstanbul 2016. 2. Çağlar Özel, Tüketicinin Korunması Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Eylül 2021.
Notlar
Mahkeme kararları ve güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tüketici hukukunun temel ilkelerini ve tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ02 | Ulusal ve uluslararası tüketici mevzuatını, yargı kararlarını ve akademik literatürü analiz eder. |
ÖÇ03 | Dijital pazarlama, yapay zekâ ve e-ticaret alanlarında tüketici haklarının korunmasına ilişkin sorunları irdeler. |
ÖÇ04 | Tüketici uyuşmazlıklarının çözüm yolları (tahkim, arabuluculuk, yargı) hakkında hukuki görüş bildirir. |
ÖÇ05 | Dijitalleşme ve yeni teknolojiler bağlamında tüketici haklarının korunmasına yönelik politikalar geliştirebilir. |
ÖÇ06 | Tüketici hukukunun sürdürülebilir kalkınma ve çevresel etkilerle ilişkisini analiz eder. |
ÖÇ07 | Kamu politikalarına ve mevzuat geliştirme süreçlerine katkı sunacak öneriler hazırlayabilir. |
ÖÇ08 | Farklı ülkelerde tüketici haklarına ilişkin düzenlemeleri karşılaştırarak güçlü ve zayıf yönleri belirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk ve alt disiplinlerindeki temel kavramları, kurumları ve hukuk metodolojisini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanındaki kuramları ve güncel gelişmeleri analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki kavramlar, kurallar ve ilkeleri mukayeseli hukuk perspektifinde açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki reformlara ve yeni düzenlemelere ilişkin değerlendirmeler yaparak öneriler geliştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hukuki sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki yorum yöntemlerini kullanarak özel hukuk uyuşmazlıklarını çözümler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki karar süreçlerinde problem çözme ve karar verme becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı hukuk sistemleri ve uygulamaları arasında mukayeseli analizler yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki konulara ilişkin özgün akademik çalışmalar ve bilimsel katkılar sunar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuki sorunları eleştirel bakış açısıyla inceler ve hukuki argümanları değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mevcut hukuk kurallarını eleştirerek alternatif çözüm önerileri sunar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuki meseleleri mevcut olan ve olması gereken hukuk bağlamında değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özel hukuk alanında bilimsel projeler geliştirir ve akademik yayınlar üretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak günceller. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hukuki normların tarihsel gelişimini ve güncel değişiklikleri takip eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukuki argümanlarını akademik düzeyde, Türkçe ve İngilizce olarak etkili şekilde sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel bilgileri ve gelişmeleri uzman hukukçular ile paylaşır ve akademik tartışmalara katkı sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki karar süreçlerinde etik ilkeleri gözetir ve adil çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki uyuşmazlıkların çözümünde alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerini uygular. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programın tanıtımı, ders konularının planlanması ve ödevlerin hazırlanma şekline ilişkin bilgilendirme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
2 | Tüketici Kavramı ve Tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
3 | Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun Kapsamı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tüketici Hukukunun Genel Çerçevesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ayıplı Mal ve Hizmetler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Ayıplı Mal ve Hizmet Nedeniyle Tüketici Hakları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Ayıplı Malın Neden Olduğu Zararlardan Sorumluluk | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Aldatıcı reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Haksız Sözleşme Koşullarına Karşı Tüketicinin Korunması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Örnek Olay |
11 | Tüketici Kredilerinde Tüketicinin Korunması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kredi Kartları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Mesafeli Sözleşmeler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Tatil Amaçlı Sözleşmeler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Tüketici Örgütleri ve Tüketici Mahkemeleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |