Genel Bilgi
Kod | ÖH800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMER KORKUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖMER KORKUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖMER KORKUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZEKİ OKUR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZEKİ OKUR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi CEMRE TÜYSÜZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi CEMRE TÜYSÜZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Uzmanlık Alan Dersi, doktora öğrencilerinin tez çalışmaları kapsamında derinlemesine akademik araştırma yapmalarını desteklemeyi amaçlayan bir derstir. Bu ders, öğrencinin danışmanı ile birebir çalışarak, seçtiği konu çerçevesinde bilimsel araştırma yöntemlerini uygulamasını, akademik yazım sürecini yönetmesini ve tez çalışmasına yönelik nitelikli çıktılar üretmesini sağlar.
Dersin İçeriği
1. Bilimsel Araştırma Sürecine Giriş, 2. Literatür Taraması ve Kaynak Analizi, 3. Araştırma Yöntemlerinin Uygulanması, 4. Akademik Yazım Teknikleri ve Tez Planlaması, 5. Bilimsel Etik ve Akademik Dürüstlük, 6. Araştırma Sonuçlarının Sunumu ve Savunma Teknikleri, 7. Güncel Hukuki Konular Üzerine Araştırmalar
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Odman Boztosun, Ayşe / Sert Sütçü, Selin / Kaya, Oğuzhan: Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır?, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2022.
Notlar
Yıldız, Burçak: Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken -Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Hususlar Hakkında, Ankara Barosu Dergisi, 78 (4), s. 157-215.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özel hukuk alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla erişeceğini açıklar. |
ÖÇ02 | Alanıyla ilgili kitaplara, süreli yayınlara ve yargı kararlarına ulaşır. |
ÖÇ03 | Alanına dair Türkiye’deki güncel gelişmeleri de takip ederek çalışacağı konuya karar verir. |
ÖÇ04 | Belirlediği konuya ilişkin literatür taraması yapar. |
ÖÇ05 | Belirlediği araştırma konusu ile ilgili kaynaklara erişerek bunlardan yararlanır. |
ÖÇ06 | Danışmanın rehberliğinde tez çalışmasının kapsamını ve planı belirler. |
ÖÇ07 | Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu hususlarda danışmanından yardım ister. |
ÖÇ08 | Belirlenen plan dâhilinde tez çalışmasını bilimsel araştırma ilkelerine uygun şekilde hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk ve alt disiplinlerindeki temel kavramları, kurumları ve hukuk metodolojisini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanındaki kuramları ve güncel gelişmeleri analiz eder. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki kavramlar, kurallar ve ilkeleri mukayeseli hukuk perspektifinde açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki reformlara ve yeni düzenlemelere ilişkin değerlendirmeler yaparak öneriler geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hukuki sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki yorum yöntemlerini kullanarak özel hukuk uyuşmazlıklarını çözümler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki karar süreçlerinde problem çözme ve karar verme becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı hukuk sistemleri ve uygulamaları arasında mukayeseli analizler yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki konulara ilişkin özgün akademik çalışmalar ve bilimsel katkılar sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuki sorunları eleştirel bakış açısıyla inceler ve hukuki argümanları değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mevcut hukuk kurallarını eleştirerek alternatif çözüm önerileri sunar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuki meseleleri mevcut olan ve olması gereken hukuk bağlamında değerlendirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özel hukuk alanında bilimsel projeler geliştirir ve akademik yayınlar üretir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak günceller. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hukuki normların tarihsel gelişimini ve güncel değişiklikleri takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukuki argümanlarını akademik düzeyde, Türkçe ve İngilizce olarak etkili şekilde sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel bilgileri ve gelişmeleri uzman hukukçular ile paylaşır ve akademik tartışmalara katkı sunar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki karar süreçlerinde etik ilkeleri gözetir ve adil çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki uyuşmazlıkların çözümünde alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ile teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hukuk alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Hukuk alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Hukuk alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Karar verilen alanla ilgili kaynakların incelenmesi - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Karar verilen alanla ilgili kaynakların incelenmesi - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma probleminin belirlenmesi - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Araştırma probleminin belirlenmesi - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Ana çalışmaya ilişkin çalışmaların yürütülmesi - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ana çalışmaya ilişkin çalışmaların yürütülmesi - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Ana çalışmaya ilişkin yapılanların son durumunun değerlendirilmesi - 1 | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Ana çalışmaya ilişkin yapılanların son durumunun değerlendirilmesi - 2 | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |