Genel Bilgi
Kod | ÖH1700 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMER KORKUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖMER KORKUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZEKİ OKUR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi CEMRE TÜYSÜZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Seda ARSLAN DURMUŞ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Odman Boztosun, Ayşe / Sert Sütçü, Selin / Kaya, Oğuzhan: Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır?, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2022.
Notlar
Yıldız, Burçak: Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken -Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Hususlar Hakkında, Ankara Barosu Dergisi, 78 (4), s. 157-215.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir konuyla ilgili literatür araştırması yapar |
ÖÇ02 | Konuyu tanımlayarak içeriğini belirler |
ÖÇ03 | Konunun nedenlerini yorumlar |
ÖÇ04 | Bir araştırmanın sonuçlarını analiz eder |
ÖÇ05 | Sonuçları sınıflandırır ve sonuçları tartışır |
ÖÇ06 | Çalışmayı tez formatında sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özel hukuk alanındaki teknik hukuk bilgisini Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında belirli bir hukuki sorun hakkında bilimsel araştırma yapabilmek için akademik çalışma yöntemlerine hâkim olma | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde elde etmiş olduğu bilgileri uzmanlık düzeyinde derinleştirme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirerek ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütme yetkinliğine sahip olma | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olma | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanma | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak çözme becerisine sahip olma | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel hukuk alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, farklı seviyelerde, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarma yetkinliğine sahip olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özel hukuk alanına ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilmek, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer almak ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olma | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme ve bunları öğretme ve denetleme yetkinliğine sahip olma | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bunlarla ilgili normları eleştirme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değişmesi için girişimde bulunma yetkinliğine sahip olma | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel hukuk alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülemeyen karmaşık durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme yetkinliğine sahip olma | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynak Araştırması - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Kaynak Araştırması - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Kaynak Araştırması - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Consuming Detected Resources - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 4 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez yazımına başlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Tez konusuna yönelik çalışma - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Tez konusuna yönelik çalışma - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Tez konusuna yönelik çalışma - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Tez konusuna yönelik çalışma - 4 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Tez konusuna yönelik çalışma -5 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Tez konusuna yönelik çalışma - 6 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 22 | 308 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 300 | 300 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 608 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,32 | ||
AKTS | 24 AKTS |