Genel Bilgi
Kod | ÖH1700 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMER KORKUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖMER KORKUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖMER KORKUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZEKİ OKUR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZEKİ OKUR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi CEMRE TÜYSÜZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi CEMRE TÜYSÜZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Seda ARSLAN DURMUŞ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Seda ARSLAN DURMUŞ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez Çalışması dersi, yüksek lisans öğrencilerinin bilimsel araştırma süreçlerini uygulamalı olarak öğrenmelerini ve bağımsız akademik çalışmalar yürütmelerini sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders kapsamında öğrenciler, belirledikleri tez konuları üzerinde çalışarak literatür taraması yapar, uygun araştırma yöntemlerini uygular, akademik yazım süreçlerini öğrenir ve tezlerini bilimsel standartlara uygun şekilde hazırlar.
Dersin İçeriği
1. Tez Konusunun Belirlenmesi ve Araştırma Sorularının Oluşturulması, 2. Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Hukuki Metodoloji, 3. Literatür Taraması ve Kaynak Yönetimi, 4. Tezin Yapısı ve Akademik Yazım Kuralları, 5. Araştırma Bulgularının Değerlendirilmesi ve Tartışılması, 6. Tez Taslağının Hazırlanması ve Akademik Danışmanlık, 7. Tez Savunması ve Akademik Yayın Süreci
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Odman Boztosun, Ayşe / Sert Sütçü, Selin / Kaya, Oğuzhan: Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır?, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2022.
Notlar
Yıldız, Burçak: Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken -Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Hususlar Hakkında, Ankara Barosu Dergisi, 78 (4), s. 157-215.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirli bir konu hakkında derinlemesine araştırma yapar. |
ÖÇ02 | Literatür taraması yapar ve ilgili kaynaklara ulaşır. |
ÖÇ03 | Kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve farklı görüşler ile bulguları karşılaştırarak daha derinlemesine bir analiz yapar. |
ÖÇ04 | Özgün ve araştırılabilir bir araştırma sorusu belirler ve bu soruya dayalı bir hipotez geliştirir. |
ÖÇ05 | Bir tez çalışmasının yapısını ve bölümlerini doğru şekilde planlayarak, mantıklı bir akışla kaleme alır. |
ÖÇ06 | Tez çalışması sürecini planlayarak zamanını etkin bir şekilde yönetir. |
ÖÇ07 | Akademik yazımda etik kurallara uyarak kaynaklara doğru atıfta bulunur. |
ÖÇ08 | Yararlanılan kaynaklardan düzgün bir kaynakça oluşturur. |
ÖÇ09 | Tezini belirlenen süre zarfında etkili, anlaşılır ve ikna edici şekilde sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanındaki temel kavramları, hukuk kurallarını ve hukuk metodolojisini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki normları, kuramları ve güncel gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edip sistematik olarak analiz eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki konular üzerine bilimsel araştırma ve akademik çalışma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk disiplinleri arasındaki ilişkileri inceleyerek farklı alanlardan gelen bilgileri bütünleştirir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki yorum yöntemlerini kullanarak özel hukuk uyuşmazlıklarını çözümler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki karar süreçlerinde problem çözme ve karar verme becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özel hukuk alanındaki teknik bilgiyi Türkçe ve İngilizce olarak yazılı ve sözlü şekilde etkili kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuki meseleleri bağımsız olarak araştırır ve akademik çalışmalarda etkin rol alır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özel hukuk uygulamalarında karşılaşılan karmaşık durumlar için sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel hukuk alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı seviyelerde yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade eder. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel araştırma süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu ilkeleri uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukuk alanına ilişkin yabancı kaynakları takip eder ve akademik çalışmaları uluslararası düzeyde paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uluslararası akademik topluluklarla iş birliği yaparak bilimsel bilgi üretimine katkı sunar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki sorunları eleştirel bakış açısıyla değerlendirerek alternatif çözümler geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mukayeseli hukuk perspektifinden yararlanarak farklı hukuk sistemlerini karşılaştırır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki uygulamalarda etik ilkeleri gözetir ve mesleki sorumluluk bilinciyle hareket eder. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel hukuk alanında araştırmalar yaparak akademik literatüre katkı sunar. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki uyuşmazlıklarda alternatif çözüm yöntemlerini uygular ve yorumlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynak Araştırması - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Kaynak Araştırması - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Kaynak Araştırması - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Consuming Detected Resources - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Tespit Edilen Kaynakların Tüketilmesi - 4 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Tez yazımına başlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Tez konusuna yönelik çalışma - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Tez konusuna yönelik çalışma - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Tez konusuna yönelik çalışma - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Tez konusuna yönelik çalışma - 4 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Tez konusuna yönelik çalışma -5 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Tez konusuna yönelik çalışma - 6 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 22 | 308 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 300 | 300 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 608 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,32 | ||
AKTS | 24 AKTS |