Genel Bilgi
Kod | ÖH739 |
Ad | Yeni Gelişmeler Işığında Medeni Usul Hukuku |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Medeni usul hukukunun temel esasları ve yargılama ilkelerinin güncel gelişmelerle açıklanmasıdır.
Dersin İçeriği
Görevli ve yetkili mahkemelerin belirlenmesi, taraflar, davanın açılması, deliller, kanun yolları, tahkim.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Pekcanıtez/ Atalay/ Özekes, Medeni Usul Hukuku Ders Kitabı, On İki Levha, İstanbul 2022. Atalı/ Ermenek/ Erdoğan, Medeni Usul Hukuku, Yetkin, Ankara 2022.
Notlar
Pekcanıtez/ Atalay/ Özekes, Medeni Usul Hukuku Ders Kitabı, On İki Levha, İstanbul 2022. Atalı/ Ermenek/ Erdoğan, Medeni Usul Hukuku, Yetkin, Ankara 2022.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, medeni usul hukukunun temel kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, medeni usul hukukunda yapılan güncel değişiklikleri ve bunların yargı süreçlerine etkisini açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Öğrenci, medeni usul hukukunun güncellenmiş kurallarını somut olaylara uygulayabilir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, yeni gelişmeler ışığında medeni usul hukukunun temel ilkelerini analiz edebilir. |
ÖÇ05 | Öğrenci, medeni usul hukukundaki yeni reformların etkinliğini eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder. |
ÖÇ06 | Öğrenci, medeni usul hukukunun gelişimine katkı sağlayabilecek yeni öneriler sıralayabilir. |
ÖÇ07 | Öğrenci, medeni usul hukukunu farklı hukuk sistemleriyle karşılaştırarak güncel gelişmelerin bağlamını açıklar. |
ÖÇ08 | Öğrenci, medeni usul hukukunda yaşanan gelişmelerin adil yargılanma hakkına etkisini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanındaki temel kavramları, hukuk kurallarını ve hukuk metodolojisini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki normları, kuramları ve güncel gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edip sistematik olarak analiz eder. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki konular üzerine bilimsel araştırma ve akademik çalışma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk disiplinleri arasındaki ilişkileri inceleyerek farklı alanlardan gelen bilgileri bütünleştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki yorum yöntemlerini kullanarak özel hukuk uyuşmazlıklarını çözümler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki karar süreçlerinde problem çözme ve karar verme becerilerini uygular. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özel hukuk alanındaki teknik bilgiyi Türkçe ve İngilizce olarak yazılı ve sözlü şekilde etkili kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuki meseleleri bağımsız olarak araştırır ve akademik çalışmalarda etkin rol alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özel hukuk uygulamalarında karşılaşılan karmaşık durumlar için sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel hukuk alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı seviyelerde yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade eder. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel araştırma süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu ilkeleri uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukuk alanına ilişkin yabancı kaynakları takip eder ve akademik çalışmaları uluslararası düzeyde paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uluslararası akademik topluluklarla iş birliği yaparak bilimsel bilgi üretimine katkı sunar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki sorunları eleştirel bakış açısıyla değerlendirerek alternatif çözümler geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mukayeseli hukuk perspektifinden yararlanarak farklı hukuk sistemlerini karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki uygulamalarda etik ilkeleri gözetir ve mesleki sorumluluk bilinciyle hareket eder. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel hukuk alanında araştırmalar yaparak akademik literatüre katkı sunar. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki uyuşmazlıklarda alternatif çözüm yöntemlerini uygular ve yorumlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Medeni Usul Hukuku | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yargılama hukuku | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Görev, Yetki | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Davada Taraflar, Dava Ortaklığı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Davada Vekalet, Üçüncü Şahsın Yargılamaya Katılması, Tarafların Usuli İşlemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Medeni Usul Hukukunda Yargılamaya İlişkin İlkeler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Dava ve Dava Çeşitleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Dava Şartları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Dava İkamesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Davalının Savunmaları ve Hakimin Rolü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Cevap Layihası | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Islah | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dava Konusunun Temliki | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Örnek Olay Çözümü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
15 | Pratik Çalışma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
16 | Problem Çözümü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |