Genel Bilgi
Kod | ÖH2723 |
Ad | Haksız Rekabet Marka ve Tarasım Hukuku |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Haksız Rekabet Marka ve Tasarım Hukuku
Dersin İçeriği
Haksız Rekabet Marka ve Tasarım Hukuku
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Marka Hakkına Tecavüz Halleri-M. Mekin Durceylan Markanın Tescili ve Marka Hakkının Sona Ermesi- Duygu Taşkın Türk Marka Hukukunda Yanıltıcı İşaretler- Sena Şen Marka Hukukunda Mutlak Red Nedenleri-Melek DoğanMarka Hukukuna İlişkin Avrupa Birliği Adalet Divanı Kararları-Efe Dündar Marka-Habip Asan, Önder Erol Ünsal
Notlar
Yargıtay Kararları ABAD Kararları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Marka hukukuna ilişkin temel bilgiye sahip olur |
ÖÇ02 | Haksız rekabet kavramını öğrenir |
ÖÇ03 | Markanın hükümsüzlüğü ve iptaline ilişkin detaylı bilgiye sahip olur |
ÖÇ04 | Avrupa Birliği Adalet Divanı Kararlarını inceler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özel hukuk alanındaki teknik hukuk bilgisini Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olma | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk kişileri arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olur ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olma | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirerek ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütme yetkinliğine sahip olma | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olma | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel hukuk alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, farklı seviyelerde, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarma yetkinliğine sahip olma | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkim olma | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olma | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme ve bunları öğretme ve denetleme yetkinliğine sahip olma | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bunlarla ilgili normları eleştirme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değişmesi için girişimde bulunma yetkinliğine sahip olma | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilerin hukuki muhakeme yeteneğini geliştirme | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Marka Kavramı, Marka Hakkının Özellikleri, Marka Türleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Marka Olabilecek İşaretler, Marka Hukukunun Kaynakları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Marka Başvuru Süreci ve Tescil | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Marka Olarak Tescil Edilemeyecek İşaretler, Nispi Ret Nedenleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Marka Başvurusunun Yayımlanması Sonrası İtirazlar, Uluslararası Tescil | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Marka Hakkının Kapsamı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Marka Hakkının Sınırları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Markanın Hükümsüzlüğü ve İptali | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Marka Hakkının Sona Ermesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Marka Hakkına Tecavüz | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Marka Hakkının Hukuki İşlemlere Konu Olması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yargıtay ve Avrupa Birliği Adalet Divanı Kararlarının Değerlendirilmesi 1 | değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yargıtay ve ABAD Kararlarının Değerlendirimesi 2 | değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | Yargıtay ve ABAD Kararlarının Değerlendirilmesi 3 | değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Yargıtay ve ABAD Kararlarının Değerlendirilmesi 4 | değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
16 | Ara Sınav | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |