TUR726 Türkçe Eğitiminde Yöntem ve Teknikler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TUR726
Ad Türkçe Eğitiminde Yöntem ve Teknikler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Türkçe dersinde öğrencilerin kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme düzeyindeki kazanımlara ulaşmasını sağlamak, yansıtıcı düşünme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek

Dersin İçeriği

Türkçe öğretiminde yöntem ve teknikler dersi, temel dil becerilerini ve bu dört temel dil becerisini daha doğru ve etkili bir şekilde kullanmayı kazandırır. Diğer derslerle olan yakın ilişkisinden dolayı da çok yönlü bir derstir. Bundan dolayı sınıf içi etkinliklerinde çok değişik yöntem ve tekniğe başvurulması hem doğal, hem de zorunlu görülmektedir. Bu derste yöntem, teknik, strateji ve yaklaşım kavramları ele alınacak birbirleriyle olan benzer-farklı yönleri ortaya koyulacak, Türkçe öğretiminde kullanılan birçok yöntem ve teknik ele alınacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kara, Ö. T. (2021). Türkçe Eğitiminde Yöntem ve Teknikler Ders Notları. Adana.

Notlar

ÖNCÜL, Remzi (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü. (C. 1). İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yöntem ve teknik kavramlarını öğrenme
ÖÇ02 Yöntem ve arasındaki farkları ayırt edebilme
ÖÇ03 Türkçe dersinde yöntem ve tTeknikler belirlenirken dikkat edilmesi gereken hususları belirleme
ÖÇ04 Geleneksel ve yenilikçi yöntemleri öğrenme, aralarındaki farkları ayırt edebilme
ÖÇ05 Yabancı dil olarak Türkçe eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri öğrenme
ÖÇ06 İki dillilere Türkçe eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri öğrenme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yöntem ve Teknik Kavramlarına Giriş İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yöntem / Teknik Arasındaki Benzerlikler ve Farklılıklar İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Bir Yöntem / Teknik Belirlenirken Göz Önünde Tutulan Unsurlar İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Türkçe Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Tekniklere Genel Bir Bakış İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Türkçe Eğitiminde Kullanılan Geleneksel Yöntem ve Teknikler İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Anlatma, Soru-Cevap İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tartışma, Problem Çözme İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Benzeşim, Gösteri, Gösterip Yaptırma İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Türkçe Eğitiminde Kullanılan Yenilikçi Yöntem ve Teknikler İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Drama İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Beyin Fırtınası İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İki Dillilere Türkçe Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Değerlendirme İlgili kaynak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 26 26
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:43