Genel Bilgi
Kod | FDB788 |
Ad | Hıristiyan Kiliselerinin Karşılaştırılması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hıristiyan Kilise Tarihini anlamak ve kiliseler arasındaki ilişkileri öğrenmek.
Dersin İçeriği
Hristiyanlık, Katolik, Ortodoks, Protestan ve diğer kiliselerin ilişkilerini inceler.
Dersin Ön Koşulu
Kaynakları okuma
Kaynaklar
Genel Kilise Tarihi
Notlar
Kilise Tarihleri, Hıristiyanlık Ansiklopedileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hıristiyan Kilise Tarihi hakkında bilgi edinme |
ÖÇ02 | Hıristiyan Kiliselerinin Teşekkülü |
ÖÇ03 | Temel Hıristiyan Kiliselerinin Tanıtılması |
ÖÇ04 | Katolik Kilisesi ve Öğretileri |
ÖÇ05 | Ortodoks Kilisesi ve Öğretileri |
ÖÇ06 | Protestan Kiliseleri ve Öğretileri |
ÖÇ07 | Çağdaş Hıristiyan Kiliseleri ve Öğretileri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hıristiyanlık Tarihine Giriş | kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Erken dönemlerde Hıristiyanlık | kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Genel Konsüller Dönemi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hıristiyan Kiliselerinin Oluşumu | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hıristiyanlıkta Doğu-Batı Ayırımı | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Katolik Kilisesi ve Öğretileri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Katolik Kilisesi ve Devlet İlişkisi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Ortodoks Kilisesi ve Öğretileri | kayanak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ortodoks Kilisesi ve Devlet İlişkisi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Batı Kilisesinde Ayrılış | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Protestan Kiliseler ve Öğretileri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Protestanlıktan Doğan Diğer Kiliseler | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kiliseler Arası Temel Farklılıklar I | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kiliseler Arası Temel Farklılıklar II | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |