FDB758 AB Ülkelerinde Din Öğretimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB758
Ad AB Ülkelerinde Din Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK


Dersin Amacı / Hedefi

Avrupa Birliği ülkeleri ve Türkiye'deki din eğitimi modelleri ve uygulamaları hakkında karşılaştırmalı olarak bilgi sahibi olmaktır.

Dersin İçeriği

Avrupa Birliğine üye ülkelerdeki din eğitimi, içeriği, metotları ve yöntemleriyle birlikte bu ülkelerdeki din devlet ilişkileri, Avrupa Birliği ülkeleri ile Türkiye'de verilen din eğitimindeki benzerlik ve farklılıklara değinilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

İbrahim Turan, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye'de Din Eğitimi Politikaları, İz Yayıncılık, İstanbul 2013.

Notlar

Yıldız Kızılabdullah, "Toledo Kılavuz ilkeleri ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programı", Dini Araştırmalar, 11 / 32 (Haziran 2008), 175-189. Köylü, M. (2006). Sosyal din eğitimi modeli: ABD ve Latin Amerika ülkeleri örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 4 (12), 109-128.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Avrupa Birliği ülkelerindeki eğitim sistemleri karşılaştırır.
ÖÇ02 AB ülkelerindeki din eğitimi ve öğretiminin hukuki yapısını açıklar.
ÖÇ03 AB ülkelerindeki din eğitimi modellerini karşılaştırır.
ÖÇ04 Din ve ahlak eğitimi açısından AB ülkeleri arasındaki farklılıkları karşılaştırır.
ÖÇ05 Din ve ahlak eğitimi açısından AB ülkeleri ile Türkiye arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Avrupa Birliği müktesebatında din ve din öğretimi I Avrupa Birliği, Toledo Raporu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Avrupa Birliği müktesebatında din ve din öğretimi II Avrupa Birliği, Toledo Raporu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Avrupa birliği ülkelerinde din devlet ilişkileri ve Din Eğitimi/ Fransa Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Avrupa birliği ülkelerinde din devlet ilişkileri ve Din Eğitimi/ Almanya Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Avrupa birliği ülkelerinde din devlet ilişkileri ve Din Eğitimi/ İngiltere Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Avrupa birliği ülkelerinde din devlet ilişkileri ve Din Eğitimi/ Hollanda Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Avrupa birliği ülkelerinde din devlet ilişkileri ve Din Eğitimi/ Yunanistan Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Avrupa birliği sürecinde Türkiye'de din öğretimi I Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
10 Avrupa birliği sürecinde Türkiye'de din öğretimi II Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Avrupa birliği ülkelerinin din öğretimi uygulamalarının karşılaştırılması I Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
12 Avrupa birliği ülkelerinin din öğretimi uygulamalarının karşılaştırılması II Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Avrupa Birliği ülkelerinde din öğretimi modelleri I Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Avrupa Birliği ülkelerinde din öğretimi modelleri II Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 AB ülkelerinde din eğitiminin finansmanı Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslar arası Sempozyum Bildiri ve Tartışmalar 28-30 Mart 2001- İstanbul, MEB Yay., Ankara 2003. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.09.2024 03:41