Genel Bilgi
Kod | FDB705 |
Ad | Din Eğitimi Bilimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Din Eğitimi Bilimi hakkında kuramsal bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği
Din Eğitimi Biliminin bilimselleşme süreci ve Din Eğitimi Biliminin mahiyeti ile ilgili bilgiler verilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem Akademi, Ankara 2017.
Notlar
Beyza Bilgin, Din Eğitimi Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ankara 2001. Kerim Yavuz, Günümüzde Din Eğitimi, Çukurova Üniversitesi Yayınları, Adana 1997.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Din Eğitimi Bilimi kavramını analiz eder. |
ÖÇ02 | Din Eğitimi Biliminin doğuşunu bilir. |
ÖÇ03 | Din Eğitimi Biliminin amacını kavrar. |
ÖÇ04 | Din Eğitimi Biliminin alanını ve görevlerini değerlendirir. |
ÖÇ05 | Din Eğitimi Biliminin araştırma yöntemlerini bilimsel çalışmalara uygular. |
ÖÇ06 | Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımları analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Din eğitimi bilimi kavramının analizi | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Din eğitimi, din öğretimi, örgün, yaygın din eğitimi kavramlarının analizi | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Din eğitimi biliminin doğuşu | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Din eğitimi biliminin amacı, alanı | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Din eğitimi bilimin görevleri ve dili | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Din eğitimi biliminin araştırma yöntemleri | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Din eğitimi biliminin bilimler arasındaki konumu | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Din eğitimi biliminin uluslararası düzeyde bilimselleşmesi I | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Din eğitimi biliminin uluslararası düzeyde bilimselleşmesi II | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Türkiyede din eğitimi biliminin bilimselleşme süreci | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar I | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar II | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar III | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar IV | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve önerilen kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |