Genel Bilgi
Kod | FDB733 |
Ad | Din Psikolojisinin Temel Sorunları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin din psikolojisinin temel konu ve sorunlarını tanımlayabilmesidir.
Dersin İçeriği
Din Psikolojisinin tanımlanması, Modern Psikoloji içerisindeki yeri, din ve dindarlığın gelenek içerisinde oluşumu, bilimsel ve psikolojik metodların tahlil edilmesi, Din Psikolojisi alanında kaynak kullanımı, dindarlığın ölçülmesi ve sınıflandırılması gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Din Psikolojisi: Bireysel Dindarlık Üzerine, Hasan Kayıklık, Karahan Kitabevi
Notlar
Dinsel Deneyimin Çeşitleri William James
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenci psikoloji ve din psikolojisinin temel problem alanlarını tanımlayabilecek. |
ÖÇ02 | Dinin psikolojik açıdan açıklamasını yapabilecek |
ÖÇ03 | Dinin geleneksel çerçeve içinde oluşumu ve yaşanışını analiz edebilecek |
ÖÇ04 | Bilimsel ve psikolojik yöntemleri tahlil edebilecek |
ÖÇ05 | Din Psikolojisinin kaynakları ve bunların kullanımı hakkında fikir sahibi olacak |
ÖÇ06 | Psikolojik bir çerçeve içinde dinin bilimsel olarak araştırılmasının imkanını tartışabilecek, |
ÖÇ07 | Dindarlığı besleyen kaynakları açıklayabilecek |
ÖÇ08 | Dindarlığın ölçülmesi ile ilgili görüş ve tartışmaları analiz edebilecektir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Din Psikolojisinin Tanımlanması | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Din Psikolojisinin Modern Psikolojideki Konumu | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Dinin Psikolojik Açıdan Açıklanması | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Dinin Gelenekte Oluşumu | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Geleneksel Dindarlığın Gelişimi | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Din Psikolojisinde Yöntem | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bilimsel ve Psikolojik Yöntemlerin Tahlil Edilmesi | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Din Psiklojisinde Kaynak Kullanımı | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bilimsel İncelemenin Konusu Olarak Din | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dindarlığı Besleyen Kaynaklar | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Din ve Dindarlık | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dindarlığın Ölçülmesi | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dindarlığın Sınıflandırılması | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dindarlığın Boyutlandırılması | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |