Genel Bilgi
Kod | FDB786 |
Ad | Dinler Tarihinin Problemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dinlerin temel problemlerini ortaya koymak. Bu problemlerin tarihsel süreçte ne anlam ifade ettiği üzerine düşünmek
Dersin İçeriği
Dinlerin temel kavramları ve bunların tarihsel süreçteki gelişimi
Dersin Ön Koşulu
Kaynakları okuma
Kaynaklar
Din Üzerine, Dinler Tarihi
Notlar
Dinler Tarihi, Din, Dinler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dinin tanımı ve anlamı üzerine bilgi edinme |
ÖÇ02 | Dinlerin gelişim sürecini anlama |
ÖÇ03 | Dinlerin tarihsel süreci |
ÖÇ04 | Dinlerin kendine özgü özelliklerini öğrenme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Din kavramı üzerine | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dinler Tarihi disiplini ve gelişimi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Dinler Tarihinin metotları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dinlerin Sınıflandırılması | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İlkel Kabile dinleri üzerine konuşmalar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Din ve Mitoloji üzerine konuşma | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Din-Felsefe İlişkisi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Din-Antropoloji İlişkisi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Taoizm, Konfiçyanizm ve Şintoizm Dinleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hinduizmin Doğuşu ve Gelişimi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Buddizmin Doğuşu ve Gelişimi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yahudilik, İnanç ve İbadetler | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hıristiyanlık, İnanç ve İbadetler | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İslam, İnanç ve İbadetler | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |