Genel Bilgi
Kod | GM584 |
Ad | Fermente Süt Ürünleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURAY GÜZELER |
Dersin Amacı / Hedefi
Fermente süt ürünlerinin orjinleri, yoğurt, kefir, kımız ve diğer fermente süt ürünlerinin üretimi, fermente süt ürünleri için kültür hazırlama, fermentasyon sırasında oluşan değişmeler, fermente süt ürünlerinde nitelik kontrolünü öğrenmek.
Dersin İçeriği
Fermente süt ürünlerinin orjinleri, yoğurt, kefir, kımız ve diğer fermente süt ürünlerinin üretimi, fermente süt ürünleri için kültür hazırlama, fermentasyon sırasında oluşan değişmeler, fermente süt ürünlerinde nitelik kontrolü.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erkman, O., Ereni H. ve Sağlam, H. Fermente Ürünler Teknolojisi ve Mikrobiyolojisi. 2020. Nobel Akademik Yayıncılık.
Notlar
Üçüncü, M. Süt ve Mamülleri Teknolojisi. 2021. Sidas Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fermante süt ürünleri üretiminde kullanılan mikroorganizmaları bilir. |
ÖÇ02 | Fermente süt ürünleri üretim proseslerini bilir. |
ÖÇ03 | Fermente süt ürünlerinin kalite özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | Dünyadaki ve Türkiyedeki geleneksel fermente süt ürünlerini bilir. |
ÖÇ05 | Fermente süt ürünlerine uygulanan analizleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyadaki Fermente süt ürünlerinin orijinleri, probiyotik ve prebiyotik kavramları | İlgili ders notları ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Yoğurt üretimi | İlgili ders notları ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Yoğurt özellikleri | İlgili ders notları ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Meyveli ve aromalı yoğurt üretimi ve özellikleri | İlgili ders notları ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Ayran üretimi | İlgili ders notları ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ayran özellikleri | İlgili ders notları ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kefir üretimi | İlgili ders notları ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili ders notları ve kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kefir özellikleri | İlgili ders notları ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kımız üretimi ve özellikleri | İlgili ders notları ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Asidofiluslu süt, biogarde ve dünyadaki diğer probiyotik fermente süt ürünleri | İlgili ders notları ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İnkübasyon sırasında oluşan değişimler | İlgili ders notları ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Starter kültür çeşitleri ve özellikleri | İlgili ders notları ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Fermente süt ürünlerinde kalite kontrolü | İlgili ders notları ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Fermente süt ürünlerinde analizler | İlgili ders notları ve kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notları ve kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notları ve kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |