Genel Bilgi
Kod | GM0036 |
Ad | Alkollü İçkiler ve Analiz Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TURGUT CABAROĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Şarap, bira ve yüksek alkollü içkilerin fiziksel ve kimyasal bileşimleri ve analiz tekniklerini öğrenir.
Dersin İçeriği
Şarap, bira ve yüksek alkollü içkilerin fiziksel ve kimyasal bileşimleri. Alkol, yoğunluk, kurumadde, karbon dioksit, kükürt dioksit, indirgen şeker, gliserol, metanol, ester, aldehit, yüksek alkoller, toplam asit, uçar asit, organik asit, azotlu madde ve fenol bileşikleri tayinleri, şaraplarda kırılmalar (demir, bakır, protein bulanıklığı), çeşitli hile ve hastalıkların belirlenmesi. Alkol denatürasyonu.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
OIV Analysis methods, Distilled Alcoholic Beverages Analysis Methods Com., Beer Com.
Notlar
ders notu ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Şarabın fiziksel ve kimyasal bileşimini bilir. |
ÖÇ02 | Şaraplarda yapılan genel analizleri bilir. |
ÖÇ03 | Biranın fiziksel ve kimyasal bileşimini bilir. |
ÖÇ04 | Birada yapılan genel analizleri bilir. |
ÖÇ05 | Distile Alkollü İçkilerin fiziksel ve kimyasal bileşimini bilir. |
ÖÇ06 | Distile Alkollü İçkilerde yapılan genel analizleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Şarabın fiziksel ve kimyasal bileşimi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Şarapta yapılan genel analizler | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Şarapta alkol ve yoğunluk tayini | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Şarapta kükürtdioksit analizi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Şarapta organik asit ve şeker analizi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
6 | Şarapta toplam asit ve uçar asit analizi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Biranın fiziksel ve kimyasal bileşimi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Birada yapılan genel analizler | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Birada acılık ve diasetil analizi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Birada karbondioksit analizi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Distile Alkollü İçkilerin fiziksel ve kimyasal bileşimi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Rakıda yapılan genel analizler | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Diğer distile içkilerde yapılan analizler | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Etil alkolde yapılan analizler | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |