Genel Bilgi
Kod | GM0020 |
Ad | Processed Meats |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HAKAN BENLİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı işlenmiş et ürünlerini tanımak ve üretim proseslerini öğrenmektedir.
Dersin İçeriği
Introduction to meat processing. Curing and smoking. Cooked meat products. Sectioned and formed meat products. Sausages and sausage formulation. Casings, additives, herbs and spices. Cured and smoked meats. Canned meats.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Pearson A.M., Gillett T.A., 1999. Processed Meats. Aspen Publishers, Inc., Gaithersburg, Maryland. Gökalp, H.Y., Kaya, M., Zorba, Ö., 1997. Et Ürünleri İşleme Mühendisliği. Atatürk Üniversitesi Yayınları: 786. Erzurum
Notlar
Ders notları, slaytlar ve ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Describe basic processing procedures for manufacturing processed meats |
ÖÇ02 | Explain the role of ingredients, non-meat additives and casings used in the manufacture of processed meats |
ÖÇ03 | Understand the principles of curing, smoking and cooking in the manufacture of processed meats |
ÖÇ04 | Describe the processing procedures for manufacturing different types of processed meats |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Et İşlemeye Giriş | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hammaddelerin ve İşlenmiş Etlerin Bileşimi ve Besin Değeri | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kürleme | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dumanlama | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Et Pişirme ve Pişmiş Et Ürünleri | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Parçalanmış ve Şekillendirilmiş Et Ürünleri | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | En Düşük Maliyetli Sucuk Formülasyonu ve Ön Harmanlama | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosis tipi ürünler | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kılıflar, Genişleticiler ve Katkılar | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Otlar, Baharatlar ve Çeşniler | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kürlenmiş ve/veya Füme Etler | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Az Yağlı ve Az Yağlı Et Ürünleri | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Konserve işlemi | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yeniden Yapılandırılmış Et Ürünleri | Ders materyalindeki konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | FINAL SINAVI | Sınav Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | FINAL SINAVI | Sınav Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |