GM007 Gıdalarda Kurutma Teknolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM007
Ad Gıdalarda Kurutma Teknolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ASİYE AKYILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ASİYE AKYILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı gıdaların kurutulması ile ilgili bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Ders; Gazlar ve kinetik teorisi, Nemli havanın özellikleri, Sıcak hava ile kurutma yönteminde gerekli hava ve ısının hesaplaması, Psikrometri, Kuruma olayı, Kuruma hızı, Kuruma hızı üzerine etkili faktörlerin incelenmesi, Kurutma sırasında meydana gelen değişimler, Kurutma sistemleri, Meyvelerin kurutulması, Meyvelerin kurutulması, Sebzelerin kurutulması konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Advances in Food Dehydration (book)

Notlar

Ders slaytları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci suyun, su buharının ve havanın özelliklerini bilir.
ÖÇ02 Öğrenci gıda bileşenleriyle kuruma davranışı arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Öğrenci meyve ve sebzelerin kurutulması sırasında uygulanan teknolojileri bilir.
ÖÇ04 Öğrenci öğrendikleri bilgileri bu sanayide kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ05 Öğrenci meyvelerin ve sebzelerin kurutulmasını bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Cemeroğlu, B., Karadeniz, F., Özkan, M., 2003. Meyve Ve Sebze İşleme Teknolojisi. Gıda Teknolojisi Derneği, Yayın No:28, Ankara, 690s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gazlar ve kinetik teorisi Cemeroğlu, B., Karadeniz, F., Özkan, M., 2003. Meyve Ve Sebze İşleme Teknolojisi. Gıda Teknolojisi Derneği, Yayın No:28, Ankara, 690s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Nemli havanın özellikleri Cemeroğlu, B., Karadeniz, F., Özkan, M., 2003. Meyve Ve Sebze İşleme Teknolojisi. Gıda Teknolojisi Derneği, Yayın No:28, Ankara, 690s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sıcak hava ile kurutma yönteminde gerekli hava ve ısının hesaplaması Cemeroğlu, B., Karadeniz, F., Özkan, M., 2003. Meyve Ve Sebze İşleme Teknolojisi. Gıda Teknolojisi Derneği, Yayın No:28, Ankara, 690s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Psikrometri Cemeroğlu, B., Karadeniz, F., Özkan, M., 2003. Meyve Ve Sebze İşleme Teknolojisi. Gıda Teknolojisi Derneği, Yayın No:28, Ankara, 690s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kuruma olayı Cemeroğlu, B., Karadeniz, F., Özkan, M., 2003. Meyve Ve Sebze İşleme Teknolojisi. Gıda Teknolojisi Derneği, Yayın No:28, Ankara, 690s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kuruma hızı Cemeroğlu, B., Karadeniz, F., Özkan, M., 2003. Meyve Ve Sebze İşleme Teknolojisi. Gıda Teknolojisi Derneği, Yayın No:28, Ankara, 690s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav işlenen konuların tekrarlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Kuruma hızı üzerine etkili faktörlerin incelenmesi Cemeroğlu, B., Karadeniz, F., Özkan, M., 2003. Meyve Ve Sebze İşleme Teknolojisi. Gıda Teknolojisi Derneği, Yayın No:28, Ankara, 690s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kurutma sırasında meydana gelen değişimler Cemeroğlu, B., Karadeniz, F., Özkan, M., 2003. Meyve Ve Sebze İşleme Teknolojisi. Gıda Teknolojisi Derneği, Yayın No:28, Ankara, 690s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kurutma sistemlerine giriş Cemeroğlu, B., Karadeniz, F., Özkan, M., 2003. Meyve Ve Sebze İşleme Teknolojisi. Gıda Teknolojisi Derneği, Yayın No:28, Ankara, 690s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kurutma sistemleri Cemeroğlu, B., Karadeniz, F., Özkan, M., 2003. Meyve Ve Sebze İşleme Teknolojisi. Gıda Teknolojisi Derneği, Yayın No:28, Ankara, 690s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Meyvelerin kurutulmasına giriş Cemeroğlu, B., Karadeniz, F., Özkan, M., 2003. Meyve Ve Sebze İşleme Teknolojisi. Gıda Teknolojisi Derneği, Yayın No:28, Ankara, 690s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Meyvelerin kurutulması Cemeroğlu, B., Karadeniz, F., Özkan, M., 2003. Meyve Ve Sebze İşleme Teknolojisi. Gıda Teknolojisi Derneği, Yayın No:28, Ankara, 690s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sebzelerin kurutulması Cemeroğlu, B., Karadeniz, F., Özkan, M., 2003. Meyve Ve Sebze İşleme Teknolojisi. Gıda Teknolojisi Derneği, Yayın No:28, Ankara, 690s. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 işlenen konuların tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 işlenen konuların tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:58