Genel Bilgi
Kod | GM006 |
Ad | Alkolsüz İçeceklerin Kimyası ve Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ASİYE AKYILDIZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı alkolsüz içeceklerin kimyası ve teknolojisi hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; içecek marketindeki yeni yönelimler, meyve ve meyve suyu işleme teknolojisi, karbonhidratlar ve yoğun tatlandırıcılar, diğer içecek bileşenleri, gazsız içecekler, gazlı içecekler, işleme ve paketleme, ambalaj malzemeleri, alkolsüz içecekler ve meyve suları analizleri, bitkisel ekstrakt içeren fonksiyonel içecekler, alkolsüz içecek ve meyve sularındaki sorunlar ve çözümlerini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Alkolsüz İçeceklerin ve Meyve Sularının Kimyası ve Teknolojisi Kitabı (İngilizce)
Notlar
Ders slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci içecek marketindeki yeni yönelimler, meyve ve meyve suyu işleme teknolojisini bilir. |
ÖÇ02 | Öğrenci karbonhidratlar ve yoğun tatlandırıcılar, diğer içecek bileşenlerini bilir. |
ÖÇ03 | Öğrenci gazsız içecekler, gazlı içecekler, işleme ve paketlemesini ve ambalaj malzemelerini bilir. |
ÖÇ04 | Öğrenci alkolsüz içecekler ve meyve suları analizlerini bilir. |
ÖÇ05 | Öğrenci bitkisel ekstrakt içeren fonksiyonel içecekler, alkolsüz içecek ve meyve sularındaki sorunlar ve çözümleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alkolsüz içeceklerin kimyası ve teknolojisine giriş | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İçecek marketindeki yeni yönelimler | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Meyve ve meyve suyu işleme teknolojisi | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | meyve suyu işleme teknolojisi-1 | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Meyve suyu işleme teknolojisi-2 | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Karbonhidratlar ve yoğun tatlandırıcılar, diğer içecek bileşenleri | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Gazsız içecekler ve teknolojisi | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Gazlı içecekler ve teknolojisi-1 | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Gazlı içecekler ve teknolojisi-2 | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Gazlı içecekler ve paketleme, ambalaj malzemeleri | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Alkolsüz içecekler ve meyve suları analizleri | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bitkisel ekstrakt içeren fonksiyonel içecekler | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Alkolsüz içecek ve meyve sularındaki sorunlar ve çözümleri-1 | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Alkolsüz içecek ve meyve sularındaki sorunlar ve çözümleri-2 | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Chemistry and Technology of Soft Drinks and Fruit Juices, (2016) Editor(s): Philip R. Ashurst | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |