Genel Bilgi
Kod | GM002 |
Ad | Yemeklik Yağ İşleme Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Ham yağ işleme, yağın rafinasyon ve yağları modifiye etmenin süreçlerinin ve tüm proses boyunca kalite kontrolün gerekliliğini kavrar. Yağ işleme teknolojisindeki yeni gelişmeleri takip eder ve işleme sırasında oluşabilecek olası problemlere çözüm bulur.
Dersin İçeriği
Yağlı tohumlardan ham yağ üretimi, zeytinyağı üretim teknolojisi, yağ rafinasyonu, yağ modifikasyon teknikleri, margarin üretim teknolojisi, bitkisel yağ sektörü, yağ teknolojisi alanında gelişmeler.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Hamm, W., Hamilton, R.J., Calliauw, G. 2013. Edible Oil Processing. 2nd Edition. Wiley-Blackwell. 352 pages.
Notlar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ham yağların üretim süreçlerini ayırt eder |
ÖÇ02 | Yağ rafinasyonu ve katı yağ üretim süreçlerini anlar |
ÖÇ03 | Üretim süreçlerinde kalite sağlama ve kalite kontrol prensiplerinin kavrar |
ÖÇ04 | Ulusal düzeyde yağ sektörünün tanır |
ÖÇ05 | Yağ teknolojisi alanında teknolojik gelişmeleri izler ve olası problemler hakkında çözüm bulur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Katı yağ üretimi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sıvı ham yağ üretimi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Balık yağı üretimi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Zeytinyağı üretim Teknolojisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Ham yağların rafinasyonu | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ham yağlarda zamk alma ve asitlik giderme işlemi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ham yağlarda winterizasyon, ağartma ve koku alma işlemleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Yağ modifikasyon teknikleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Hidrojenasyon | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Interesterifikasyon | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Fraksiyonel ayırma | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Yağ kritsaliszasyonu, Margarin üretimi ve yapılandırılmış yağ teknolojisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yağ işleme teknolojisinde yeni gelişmeler | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Türkiyede yağ endüstrisi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |