FDB838 Din Öğretiminde Program Geliştirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB838
Ad Din Öğretiminde Program Geliştirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Din öğretiminde program geliştirme sürecindeki temel unsurlar ve din öğretimi programları hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Din Öğretiminde program geliştirme süreci ve din öğretimi programları hakkında bilgi vermektir.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi, Ankara 2017.

Notlar

Hasan Şeker, Eğitimde Program Geliştirme, Anı 2019. Tuğrul Yürük, “Temel Dini Bilgiler Dersi ile DKAB Derslerinde İbadet Öğretiminin İçerik Açısından Karşılaştırılması”, Toplum Bilimleri, 2015, 9 (17), 223-249.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Program geliştirme alanı ile ilgili temel kavramları bilir.
ÖÇ02 Din Eğitiminde program geliştirme sürecini analiz eder.
ÖÇ03 Din Öğretimi program anlayışlarını bilir.
ÖÇ04 Din Öğretimi programlarını değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanyazın araştırması yapar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 5
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 5
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel Kavramlar: Eğitim, Öğretim, Öğretim Programı, Program Geliştirme Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme, PegemA, Ankara 2015. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Din Eğitiminde Program Geliştirme Süreci Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Din Eğitimi Programlarında Hedefler ve Kazanımlar Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Din Eğitimi Programlarında İçerik Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Din Eğitimi Programlarında Yöntem ve Teknikler Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Din Eğitimi Programlarında Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Program Geliştirme Yaklaşımları ve Din Eğitimi Programları Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012; Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Din Öğretimi Program Anlayışları I Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Din Öğretimi Program Anlayışları II Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Din Eğitimi Program Modelleri Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Türkiyede Din Öğretimi Programlarının Tarihsel Gelişimi I Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Türkiyede Din Öğretimi Programlarının Tarihsel Gelişimi II Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi I Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi II Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012; Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA, Ankara 2012; Tuğrul Yürük, Cumhuriyet Dönemi Din Öğretimi Program Anlayışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2011. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:58