Genel Bilgi
Kod | FDB820 |
Ad | Çağdaş Dini Hareketler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yeni dini hareketlerin ortaya çıkmasının temel sebepleri, özellikle Hıristiyan ve Hinduizm kökenli hareketlerin analizi.
Dersin İçeriği
Kurumsal dinlerden doğan dini hareketler, Batı ve Doğu'da ortaya çıkan yeni dini akımların incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Kaynakları okuma
Kaynaklar
Çağdaş Dini Akımlar, Yeni Dini Hareketler
Notlar
Dinler Tarihi, Çağdaş Akımlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeni dini akımların doğuşunun incelenmesi |
ÖÇ02 | Çağdaş dini hareketlerin temel dayanakları |
ÖÇ03 | Kavramsal çerçevenin ortaya çıkarılması |
ÖÇ04 | Dünyada yeni dini hareketlerin karakteristiği |
ÖÇ05 | Batıdaki çağdaş dini hareketlerin tahlili |
ÖÇ06 | Doğudaki çağdaş dini hareketlerin Tahlili |
ÖÇ07 | Kurumsal dinler ve yeni dini hareketler ilişkisi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş dini hareketlere giriş | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Çağdaş dini hareketlerinin doğuşu | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Çağdaş Dini Hareketlerin temel kavramaları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dünyadaki çağdaş dini hareketler | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Batı dünyasında Çağdaş dini hareketler | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yehova Şahitleri ve temel öğretileri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Mormonlar ve temel öğretileri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Sayentoloji akımı ve temel öğretileri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Satanizm ve temel öğretileri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hıristiyan Kiliseleri ve yeni dini akımlar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Doğu dünyasında çağdaş dini hareketler | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Bahailik ve temel öğretileri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Trasandantal Meditasyon hareketi ve temel öğretileri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Reiki ve Shaja Yoga hareketi ve temel öğretileri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |