Genel Bilgi
Kod | FDB818 |
Ad | Ortodoksluk |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ortodoks Kilisesinin özgünlüğü ve diğer Hıristiyan Kiliselerinden farkı üzerinde durmak.
Dersin İçeriği
Ortodoks kavramının temel içeriği, Ortodoks Kilisesinin doğuşu ve Ortodoks Hıristiyanlık üzerine araştırma.
Dersin Ön Koşulu
Kaynakları okumak
Kaynaklar
Ortodoks Kilisesi, Ortodoks Teoloji
Notlar
Dinler Tarihi, Hıristiyanlık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ortodoks kavramının tanımı ve inanç bağlantısı |
ÖÇ02 | Hıristiyan Kiliseleri ve Ortodoksluk |
ÖÇ03 | Ortodoks Kilisesinin Doğuşu ve Gelişimi |
ÖÇ04 | Ortodoks Kilisesinin temel öğretileri |
ÖÇ05 | Ortodoks Kilisesinin İbadet Litürjisi |
ÖÇ06 | Ortodoks Kilisesi ve Diğer Hıristiyan Kiliseler İlişkisi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hıristiyan Dini Üzerine | kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hıristiyanlık Tarihi ve Gelişimi | kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hıristiyan Konsüllerine Giriş | kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Genel Konsüller ve Tartışma Konuları | kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hıristiyanlığın Bölünme Süreci | kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hıristiyan Kiliselerinin Oluşumu | kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Hıristiyanlıkta Doğu-Batı Ayırımı | kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Ortodoks Kilisesinin Doğuşu | kayanakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ortodoks Kilisesinin Temel Öğretileri | kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ortodoks dogma ve öğretisi | kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ortodoks Litürjisi | kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Ortodoks Kilise Babaları ve Görüşleri | kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Ortodoks Kilisesi ve Diğer Hıristiyan Kiliseleri İlişkisi | kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Bazı Önemli Ortodoks Kaynakların Tanıtımı | kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |