Genel Bilgi
Kod | FDB802 |
Ad | Batıda Din Psikolojisi Çalışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencinin, din psikolojisi alanında Batı'da yapılan çalışmaları tarihi bağlam içinde inceleyerek alanın gelişiminden ve temel problemlerinden haberdar olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Avrupa ve Amerika'da geçmişten bugüne yapılan Din Psikolojisi çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok
Kaynaklar
Dinsel Deneyimin Çeşitleri, William James, Çevirir: İsmail Hakkı Yılmaz Pinhan Yayıncılık
Notlar
Birey ve Dini ELİS YAYINLARI Yazar: Gordon W. Allport
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Din Psikolojisinin doğuşu ve gelişmesi hakkında bilgi sahibi olacak. |
ÖÇ02 | Din psikolojisini felsefeden ayıran yönleri kavrayacak. |
ÖÇ03 | Batı'da hakim olan bilimsel paradigmaları kavrayacak ve eleştirebilecek. |
ÖÇ04 | Tarihsel süreç içinde Batı'da ön plana çıkmış konuları analiz edebilecek. |
ÖÇ05 | Günümüzde yapılan çalışmalar hakkında fikir sahibi olacak. |
ÖÇ06 | Günümüzde öne çıkan Batılı din psikologlarını tanıyacak ve bunların mensup olduğu akımları tahlil edecek. |
ÖÇ07 | Dindarlık ve maneviyat kavramlarını Batı perspektifinde anlamlandıracak. |
ÖÇ08 | Batı'da yapılan dindarlığı boyutlandırma ve tiplere ayırma çalışmaları hakkında fikir sahibi olacak. |
ÖÇ09 | Dinsel değişim, kişilik- dindarlık, ruh sağlığı- dindarlık ilişkisi, gelişim dönemleri ve dini gelişim gibi temel din psikolojisi konularında Batı'da yürütülen çalışmalar hakkında fikir sahibi olacak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 1 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 1 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Din Psikolojisinin Ortaya Çıkışı ve İlk Gelişmeler | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Batılı Ülkelerde Güncel Din Psikolojisi Çalışmaları | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bireysel Dinsel İnancın Kaynağına Yönelik Çalışmalar | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Günlük Yaşam ve Dindarlık | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bireysel Dinsel Gelişim | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dinsel Değişimin Doğası | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ruh Sağlığı ve Dindarlık Çalışmaları | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kişilik ve Dindarlık İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dindarlığı Boyutlandırma Çalışmaları | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dindarlık Kategorileri | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Dindarlık ve Değerler İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Maneviyat Kavramının Tanımlanması | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Dindarlık ve Maneviyat Arasındaki Fark | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Maneviyat Dindarlık İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |