Genel Bilgi
Kod | FDB806 |
Ad | Dindarlık ve Ruh Sağlığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NESİBE ESEN ATEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dini yaşayışın farklı görüntülerinin ruh sağlığı üzerinde değişen etkisini göstermek.
Dersin İçeriği
Din ve dindarlığın tanımı, çeşitleri, türleri. Dindarlıkla maneviyat arasındaki ilişki. Ruh sağlığının kriterleri. Modern dünyanın bunalımı. Yalnızlık, umutsuzluk, kaygı, depresyon ve intiharın dindarlık ve maneviyatla ilişkisi. Dini ve manevi danışmanlığın önemi.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul dersi bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Asım Yapıcı, Dindarlık ve Ruh Sağlığı, 2007, Adana: Karahan Kitabevi
Notlar
J. N. Butcher, S. Mineka, J. M. Hooley, Anormal Psikoloji, 2011, İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Din, dindarlık ve maneviyatı tanımlar. |
ÖÇ02 | Ruh sağlığını tanımlar. |
ÖÇ03 | Ruh sağlığı kriterlerini bilir. |
ÖÇ04 | Dindarlık ve ruh sağlığı arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ05 | Din, dindarlık ve maneviyatla ilgili bilgilerini danışma sürecinde kullanır. |
ÖÇ06 | Dini ve manevi danışmanlığı tanımlar. |
ÖÇ07 | Dini ve manevi danışmanlığın kapsamanı ve önemini kavrar. |
ÖÇ08 | Psikolojik sorunlarda dini başa çıkmanın önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Din ve ruh sağlığına genel bir bakış | Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Din ve ruh sağlığı kavramları | Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ruh sağlığı-din ilişkisi | Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ruh sağlığına ilişkin kriterler | Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Din ve dindarlığa ilişkin kriterler. Dindarlığın boyutları, türleri ve çeşitleri, maneviyatla ilişkisi | Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çağdaş yaşamda psikolojik sorunlar ve din I (Anlamsızlık, yalnızlık ve kaygı ile dindarlık arasındaki ilişki) | Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Çağdaş yaşamda psikolojik sorunlar ve din II (Anlamsızlık, yalnızlık ve kaygı ile dindarlık arasındaki ilişki) | Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Çağdaş yaşamda psikolojik sorunlar ve din (Mutluluk, öz saygı, öz güven, otokontrol ile dindarlık arasındaki ilişki) | Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Fiziksel sağlık, evlilik, cinsellik, madde kullanımı ile dindarlık arasındaki ilişki | Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ruh sağlığının dini hayatın farklı boyutlarıyla ilişkisi (inanç ve ruh sağlığı) | Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ruh sağlığının dini hayatın farklı boyutlarıyla ilişkisi (ibadetler ve ruh sağlığı) | Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ruh sağlığının dini hayatın farklı boyutlarıyla ilişkisi ( ahlak, değerler ve ruh sağlığı) | Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Dini rehberlik ve manevi danışmanlık | Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Dini başa çıkma modelleri | Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |