Genel Bilgi
Kod | FDB804 |
Ad | Kişilik ve Dinsel Yaşayış |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kişilik ile dinsel yaşayış arasındaki ilişkiyi belirlemek
Dersin İçeriği
Kişiliğin dinî yaşayışla ilişkisi
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok
Kaynaklar
Kişilik: Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri, Jerry M. Burger, Kaknüs Yayınları
Notlar
Kişilik Kuramları Prof. Dr. Banu Yazgan İnanç, Esef Ercüment Yerlikaya PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kişiliği tanımlar, açıklar ve değerlendirir. |
ÖÇ02 | Kişiliğin boyutları üzerinde tartışmalar yapabilir. |
ÖÇ03 | Dini ve dindarlığı psikolojik açıdan tanımlayabilir. |
ÖÇ04 | Dinle kişilik arasındaki ilişkiyi tespit eder |
ÖÇ05 | Kişiliğin boyutlarını tanımlar |
ÖÇ06 | Kişilik gelişimini bilir, açıklar ve değerlendirebilir. |
ÖÇ07 | Dindarlık ile kişiliği ilişkilendirir, aradaki bağı bilimsel açıdan tartışır. |
ÖÇ08 | Kişilik kuramlarının din anlayışını tartışır |
ÖÇ09 | Kişilikten dindarlığa ve dindarlıktan kişiliğe etkileşimi açıklar |
ÖÇ10 | Kişiliğin gelişimi sürecinde dinin etkilerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 1 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 1 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kişilik Nedir? | Kaynak okumaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kişiliğin boyutları | Kaynak okumaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Din Nedir? | Kaynak okumaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Din ve insan | Kaynak okumaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Dinsel yaşayış nedir? | Kaynak okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dinsel tecrübe nedir? | Kaynak okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kişilik Kuramları | Kaynak okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak okumaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kişiliğin gelişimi | Kaynak okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kişilik-dindarlık ilişkisi | Kaynak okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kişilik ve dindarlık | Kaynak okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kişilikten dindarlığa | Kaynak okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Dindarlıktan kişiliğe | Kaynak okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Kişiliğin boyutları ve dindarlık | Kaynak okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dindarlığın boyutları ve kişilik | Kaynak okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okumaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okumaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |