Genel Bilgi
Kod | GM657 |
Ad | Meyve ve Sebzelere Hasat Sonrası Uygulanan İşlemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ASİYE AKYILDIZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere meyve ve sebzelerin hasat sonrası depolama süresini uzatmak ve bozulmaların önlenmesi için bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Ders, meyve ve sebzelerin hasat sonrası biyolojisi, üretim, işleme ve depolama sırasında meyve ve sebze kalitesi özelliklerinde değişiklikler, soğuk depo ve meyve ve sebze kalitesi, 1-MCP, kalsiyum, poliamin ve Isıl uygulamalar, modifiye atmosferde paketlem, aktif paketme, etilen kullanımı, meyve olgunlaşması konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Postharvest Technology of Fruits and Vegetables (book)
Notlar
Ders slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci hasat sonrası biyolojisi ve teknolojisini bilir. |
ÖÇ02 | Öğrenci hasat sonrası 1-MCP, poliamin, ısıl, kalsiyum ve etilen uygulamalarını bilir. |
ÖÇ03 | Öğrenci meyvenin olgunlaşmasını bilir. |
ÖÇ04 | Öğrenci modifiye atmosferde paketlemeyi ve aktif paketlemeyi bilir. |
ÖÇ05 | Öğrenci gelecekte uygulanacak teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendisliği alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve Gıda Mühendisliği alanlarına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uzmanlaştığı alana yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda Mühendisliği alanında uzman kişiler ile tartışmalarında, özgün görüşlerini savunur ve Gıda Mühendisliğinde uzmanlaştığı alandaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda Mühendisliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda Mühendisliği alanlarında karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda Mühendisliği ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve tarihçe | Konu ile ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hasat sonrası biyolojisi ve teknolojisine genel bakış | Konu ile ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Üretim, işleme ve depolama sırasında meyve ve sebze kalitesi özelliklerinde değişiklikler-1 | Konu ile ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Üretim, işleme ve depolama sırasında meyve ve sebze kalitesi özelliklerinde değişiklikler-2 | Konu ile ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Soğuk depo ve meyve ve sebze kalitesi | Konu ile ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Isıl uygulamalar | Konu ile ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kalsiyum uygulamaları | Konu ile ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Tüm konu ile ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Poliamin uygulamaları | Konu ile ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
10 | 1-MCP uygulamaları | Konu ile ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Modifiye atmosfer paklemede depolama | Konu ile ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Aktif paketleme | Konu ile ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Geleceği Teknolojileri | Konu ile ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Meyve olgunlaşması | Konu ile ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Hasat sonrasında etilen kullanımı | Konu ile ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okutulan kısımların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okutulan kısımların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |