Genel Bilgi
Kod | GM521 |
Ad | Hamur Kimyası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET SERTAÇ ÖZER |
Dersin Amacı / Hedefi
Laboratuvarda uyulması gereken kuralların, örnek almanın ve hazırlamanın, kullanılacak çözeltileri hazırlamanın, laboratuvar temel alet ve ekipmanları kullanmanın, gıda bileşenlerinin temel analiz yöntemlerinin uygulamalı olarak öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Tahıl Teknolojisi ile ilgili olarak laboratuar ve pilot işletme çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Baking Science and Technology, Volume 1: Fundamentals and Ingredients, 2009, Ed. E.J. Pyler, Sosland Publishing Company.
Notlar
Ders müfredatı uyarınca öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali (ders notu, slayt).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hamur kimyasının temel prensiplerini bilir. |
ÖÇ02 | Buğdayda bulunan proteinleri ile hamur ve ekmek nitelikleri üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Buğdayda bulunan nişasta ve nişasta dışı polisakkaritler ile hamur ve ekmek nitelikleri üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Fırıncılık sektöründe kullanılan enzimlerin hamur ve ekmek nitelikleri üzerindeki etkilerini bilir. |
ÖÇ05 | Hamur reolojisinin tayin edilmesinde uygulanan yöntemleri ve prensiplerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendisliği alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve Gıda Mühendisliği alanlarına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uzmanlaştığı alana yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda Mühendisliği alanında uzman kişiler ile tartışmalarında, özgün görüşlerini savunur ve Gıda Mühendisliğinde uzmanlaştığı alandaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda Mühendisliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda Mühendisliği alanlarında karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda Mühendisliği ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hamur kimyasına giriş | Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Un bileşenleri | Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Proteinler | Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Nişasta | Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Nişasta dışı polisakkaritler | Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Enzimler | Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Diğer bileşenler | Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Gluten yapısı 1 | Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Gluten yapısı 2 | Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Nişastanın hamurdaki önemi | Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Nişasta dışı polisakkaritler ve önemleri | Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Enzimler ve ekmekçilik | Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hamur kimyası reolojik ilişkiler 1 | Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Hamur kimyası reolojik ilişkiler 2 | Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |