Genel Bilgi
Kod | GRA113 |
Ad | Temel Grafik Eğitimi 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; grafik tasarımın temellerinin kavratılması, kavramsal düşünceyi görselliğe temel düzeyde aktarabilmeyi öğretmektir. Grafik biçim yaratmaya yönelik olarak, çizgi, düzlem ve üç boyut oluşturabilme, tipografik elemanlarla kavramların aktarılması amaçlanır. Grafik elemanları kullanarak basit düzeyde renklendirme çalışmaları yapılarak tipografi,obje,renk olgularının anlam üzerindeki etkileri incelenir.
Dersin İçeriği
Teorik araştırma ve sunum çalışmaları, Tasarımın tanımını ve diğer disiplinler arasındaki yeri ve önemini kavrama.Yaratıcı düşünce sürecini oluşturan; görme, algılama, ifade etme ve farklılıklardan hareketle yeni bir düzen oluşturma bilincini kazanma. Sanat ve tasarımın görsel dilini oluşturan eleman ve ilkeleri tanıma. Sadece çizgi elemanını kullanarak sırasıyla düzlem, perspektif ve üç boyut yaratma. Tipografi elemanlarının grafik nesne olarak algılanması ve düzenlemelerin oluşturulması. Tipografik düzenlemelerle soyut kavramların görsel bir dil kazanması. Erken düzey görsel iletişimin soyut formlar ve tipografik nesnelerle oluşturulması.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Samara,Timothy (2007). Design Elements, A Graphic Style Manual. Gordon, Bob and Maggy (2005) Digital Graphic Design, New Edition. Uçar,T.Fikret (2009), Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı. Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları Seylan, A. (2005) Temel Tasarım- Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti. Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson
Notlar
Samara,Timothy (2007). Design Elements, A Graphic Style Manual. Gordon, Bob and Maggy (2005) Digital Graphic Design, New Edition. Uçar,T.Fikret (2009), Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı. Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları Seylan, A. (2005) Temel Tasarım- Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti. Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çizgi ve düzlemleri kullanarak çalışmalarında üçüncü boyut yaratır |
ÖÇ02 | Öğrendiği bu boyutlandırma tekniğini grafik ögeler yaratmak için kullanır. |
ÖÇ03 | Tipografik elemanları kullanarak soyut kavramları grafik nesnelere ve görselliğe dönüştürür. |
ÖÇ04 | Dönüştürdüğü grafik nesneler ve görsellerle emel düzeyde ilk grafik tasarım çalısmasını ortaya koyar. |
ÖÇ05 | Tipografi-obje-renk olgularının anlam üzerindeki etkilerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 2 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, değerlendirme ölçütleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Grafik tasarımın tanımı ve uygulama alanları, temel ilkeleri hakkında bilgi verilmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Proje 1. Nokta, çizgi ve plan ile ilgili temel bilgiler verilmesi. Örnek fotoğraf ve çalışma incelemesi. | Örnek inceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Proje 1. Nokta, çizgi ve plan ile çevremizde oluşmuş yüzeylere ilişkin fotoğraf çekimleri ve incelenmesi. | Araştırma, Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Proje 1. Nokta, çizgi ve plan değerleri kullanılarak seçilen kavrama yönelik görsel düzenleme araştırmaları. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Proje 1. Nokta, çizgi ve plan değerleri kullanılarak yapılan görsel düzenlemelerin değerlendirilmesi. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Proje - 1. Değerlendirilme sonucu yapılan görsel düzenlemelerin uygulanması ve fotoğraflanması. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Proje - 1 Çalışmaların sergilenmeye hazır hale getirilmesi. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Degerlendirme | Sunum Paftaları Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Proje - 2 . Figür-Arka plan ilişkisine giriş, tanımlarının yapılması, örnek çalışmaların incelenmesi | Örnek inceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Proje - 2 . Figür-Arka plan ilişkisine dair doğadan alınan fotoğraf karelerinin sınıf ortamında incelenmesi, değerlendirilmesi | Örnek inceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Proje - 2 . Verilen ölçüler içindeki alanlarda Figür-Arka plan ilişkisini sorgulayan anlatım kompozisyonlarının oluşturulması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Proje - 2 nin sonuçlandırılması ve sergileme. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Proje - 3. Ölçü (büyüklük, küçüklük) ve hiyerarşi konusunda bilgi verilmesi. Örnek fotoğraf ve çalışmaların incelenmesi. | Örnek inceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje - 3. Ölçü (büyüklük, küçüklük) değerleri kullanılarak görsel düzenleme araştırmaları. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proje - 3. Görsel düzenlemelerin uygulanması ve sergilemeye hazırlık. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final Sınavı | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |