GRA121 Mesleki Bilgisayara Giriş 1

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA121
Ad Mesleki Bilgisayara Giriş 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilgisayar kullanımı konusunda bilgilendirmek ve bilgisayar uygulamaları ile ilgili becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Temel Bilgisayar kavramları. Piksel tabanlı görüntü işleme programı. Photoshop ve vektörel tabanlı tasarım programı olan İllüstratörün tanıtımı ve tasarımda kullanımına yönelik uygulama çalışmaları.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Adobe Illustrator CS5 - Yavuz Gümüştepe ADOBE ILLUSTRATOR CS5 EĞİTİM SETİ

Notlar

Adobe Illustrator CS5 - Yavuz Gümüştepe ADOBE ILLUSTRATOR CS5 EĞİTİM SETİ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel bilgisayar kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 Masaüstü yayıncılık programlarını tanır.
ÖÇ03 Vektörel ve Piksel tabanlı programların özelliklerini tanımlar.
ÖÇ04 Bilgisayar programı desteği ile farklı ve özgün çalışmalar yapar.
ÖÇ05 Grafik tasarım ürünlerini bilgisayarda uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sunumu Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
2 Bilgisayara giriş, masaüstü yayıncılık programlarının tanıtılması Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
3 Adobe illüstratör programına giriş. Araç kutusu. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
4 Adobe illüstratör programına giriş. Program menüleri. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 Adobe illüstratör - Seçim Araçları- temel şekiller oluşturmak. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
6 Adobe illüstratör - Çizim Araçları- şekiller oluşturmak. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
7 Adobe illüstratör - Kalem aracını kullanmak ve resimleri yerleştirmek. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
8 Ara Değerlendirme Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
9 Adobe illüstratör - metinlerle çalışmak. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Adobe illüstratör - tipografik çalışmalar. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 Adobe illüstratör - katmanları kullanmak. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
12 Adobe illüstratör - renk yönetimi. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
13 Adobe illüstratör - illüstrasyon hazırlama. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
14 Adobe illüstratör - dönüştürme ve boyutlandırma araçları . Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
15 Adobe illüstratör - dosyaları kayıt etmek ve dışa aktarmak. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama, Tasarlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama, Tasarlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:06