GRA119 Desen 1

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA119
Ad Desen 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel resim kuramları ve kavramlarıyla birlikte dönem eserlerini içeriğiyle ve tekniğiyle analiz edebilecek görsel,kültürel bilgi ve yeterliğe sahip olmak. Plastik sanatlar içerisinde yer alan resmin özgün bir ifade biçimi olarak algılayıp kendine özgü sanatsal bir dil oluşturabilecek yeterliğe sahip olması, farklı sanat teknolojileri çerçevesinde uygulama yoluyla kavratılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Uygulamalı ve kavramsal çalışmalarla, öğrenciye resmin temel elemanlarının kavratılması ve uygulamaların yapılması projeler üzerinden yürütülür.Bu atölye dersi, öğrencinin gözlem-deney bilgi birikiminin dengelenerek yürütüldüğü farklı tekniklerin verildiği çalışmaları önerir ve kavranması sağlanır.Eskiz ve etüdlerin yardımıyla, kompozisyon çalışmaları ve araştırmaları yaptırılarak;öğrencinin resimsel ifadede plastik anlatım ögelerini kullanması sağlanır.Sanatın temel meselelerini anlamlandırabilmesi çabası içinde kendi resimsel anlatım dilini yapılandırabilmesi, bu dersin içeriğini oluşturur.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Artut, Kazım. Sanat Eğitimi. Ankara Anı Yayınları 2004 Atalayer, Faruk. Temel Sanat Ögeleri. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları,1994. Tepecik, Adnan. Desen. İstanbul YA PA Yayın, 2003. Bigalı, Şeref. Resim Sanatı. Ankara Türkiye İş Bankası Yayınları, 1999. Çelik, Haydar Çizginin Gücü Engin Yayıncılık, 2003

Notlar

Sanatçı defterleri-YKY yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Desenin grafik sanatlar içindeki yeri ve önemini kavrar.
ÖÇ02 Yaratıcı düşünce sürecini oluşturan, görme, algılama ve ifade etmeyi kavrar.
ÖÇ03 Desen çiziminde bütün parça ilişkisini geometrik formlar içinde gösterir.
ÖÇ04 Canlı modeli inceleyerek ölçüleri ve yönleri belirler.
ÖÇ05 Canlı modeli inceleyerek açı kontrolü ile modelde hareketi algılayabilmeyi öğrenir.
ÖÇ06 Bütünden parçaya inerek modelin ölçü özelliğini ifade eder.
ÖÇ07 Modelin hareketini çizgiyle anlatır.
ÖÇ08 Canlı insan formunu kısa sürede çizgi değeri ile ifade eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Desende yeni yaklaşımlar ve incelemeler. Örnek Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Canlı modelden desen çalışması.-kadın figürü Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
3 Canlı modelden canlandırma, figüre hareket kazandırma çalışması. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
4 Desende kurgulu çizgisel çözümlemeler ve denemeler. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Canlı modelden desen çalışması.-erkek figürü. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Desende yaratıcı teknik denemeleri ve uygulama çalışmaları. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Canlı modelden etüdler: farklı tekniklerle uygulamalar Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Değerlendirme Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
9 Canlı modelden hareketle farklı tekniklerle kurgusal kompozisyon oluşturma. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Oluşturulan kurgusal kompozisyon ile senaryo hazırlama. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Canlı modelden hareketle kurgulanan senaryonun kağıt üzerinde betimlenmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Desende yaratıcı teknik denemeleri, kısa çizimler, teknik olanakların araştırılması Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Analiz, tartışma ve değerlendirme. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Projelerin sonuçlandırılması, sunumu. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Desende yeni yaklaşımlar ve incelemeler. 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Final sınavı Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
17 Final sınavı 2 Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.09.2024 02:15