Genel Bilgi
Kod | GRA117 |
Ad | Fotoğraf 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fotoğrafı temel bir anlatım aracı olarak kullanabilmek amacı ile, Temel Fotoğraf kavramlarının ve estetik kavramların öğrenilmesi. Dijital Siyah/Beyaz, renkli tekniklerle stüdyoda kurgu ve stil-life fotoğraf kompozisyon uygulamalarının yapılarak öğrencinin eğitilmesidir.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin, fotoğraf tarihiyle beraber güncel fotoğraf tekniklerinin temel prensiplerini kavraması amaçlanmaktadır. Siyah-Beyaz, karanlık oda tekniklerinin yanında, çekim tekniklerini de içine alarak, öğrencilerin konvansiyonel ve dijital fotoğrafın doğasını, fotoğrafın estetiğini ve kurgu fotoğraf mantığını benimsemesi hedef olarak belirlenmiştir
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Dr. Özer Kanburoğlu Temel Fotoğraf Bilgisi İstanbul İÜ İletişim Fakültesi Rektörlük Yayını 2002 Anadolu Üniversitesi Yayınları -Temel Fotoğraf Bilgisi, 1998. Mehmet Arslan Güven- Atatürk Kültür Merkezi Cumhuriyet Dönemi Türk Kültürü- Ansiklopedisi, Sanat Fotoğraf Makalesi 3.cilt, 2010 Levent Kılıç Fotoğrafa Başlarken, Dost,2002 Prof. Sabit Kalfagil Fotoğrafın Yapısal Ögeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon İstanbul Fotografevi Yayınları 2006 Prof. Güler Ertan Fotoğraf Terimleri Sözlüğü İstanbul AFA Yayınları 1994
Notlar
Dr. Özer Kanburoğlu Temel Fotoğraf Bilgisi İstanbul İÜ İletişim Fakültesi Rektörlük Yayını 2002 Anadolu Üniversitesi Yayınları -Temel Fotoğraf Bilgisi, 1998. Mehmet Arslan Güven- Atatürk Kültür Merkezi Cumhuriyet Dönemi Türk Kültürü- Ansiklopedisi, Sanat Fotoğraf Makalesi 3.cilt, 2010 Levent Kılıç Fotoğrafa Başlarken, Dost,2002 Prof. Sabit Kalfagil Fotoğrafın Yapısal Ögeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon İstanbul Fotografevi Yayınları 2006 Prof. Güler Ertan Fotoğraf Terimleri Sözlüğü İstanbul AFA Yayınları 1994
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fotoğraf tarihini ve gelişim sürecini karşılaştırır. |
ÖÇ02 | Fotoğraf makinesi tiplerini ve özelliklerini sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Objektif tiplerini ve etkilerini, hedeflenen amaca göre kullanır. |
ÖÇ04 | Alan derinliği ve hız-hareket etkisini uygular. |
ÖÇ05 | Farklı ışık koşullarını karşılaştırarak, ışık farklılıklarından doğan sorunları çözer. |
ÖÇ06 | Stüdyo aksesuarlarını ve Stil-life masaları kullanır. |
ÖÇ07 | Dijital fotoğraf işleme yöntemlerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Fotoğraf makinesinin tarihsel gelişimi ve makine tipleri hakkında bilgi | Kaynak Okuma ve Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Enstantane, diyafram, ışık hakkında genel bilgi | Kaynak Okuma ve Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | ISO değerleri, beyaz ayarı, çekim modları hakkında | Kaynak Okuma ve Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Objektif çeşitleri, filtre çeşitleri, hakkında genel bilgi | Kaynak Okuma ve Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fotoğrafta Kompozisyon | Kaynak Okuma ve Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Görüntü işleme yazılımları, dosya formatları, çözünürlük ve boyutlar hakkında bilgi | Kaynak Okuma ve Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Değerlendirme | Fotoğrafların İncelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Alan derinlği konusunun örnekler ile işlenmesi | Fotoğraf çekimi ve Örnek Fotoğrafların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Portre çekiminin örnekler ile işlenmesi | Fotoğraf çekimi ve Örnek Fotoğrafların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Detay ve mimari çekiminin örnekler ile işlenmesi | Fotoğraf çekimi ve Örnek Fotoğrafların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Doğa çekiminin örnekler ile işlenmesi | Fotoğraf çekimi ve Örnek Fotoğrafların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Makro çekimin örnekler ile işlenmesi | Fotoğraf çekimi ve Örnek Fotoğrafların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uzun pozlama, ışıkla yazma çekimlerinin örnekler ile işlenmesi | Fotoğraf çekimi ve Örnek Fotoğrafların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ters ışık (silüet) çekiminin örnekler ile işlenmesi | Fotoğraf çekimi ve Örnek Fotoğrafların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | Final Projesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final Sınavı | Final Projesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |