Genel Bilgi
Kod | GRA122 |
Ad | Mesleki Bilgisayara Giriş 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar kullanımı konusunda bilgilendirmek ve bilgisayar uygulamaları ile ilgili becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Temel Bilgisayar kavramları. Piksel tabanlı görüntü işleme programı. Photoshop ve vektörel tabanlı tasarım programı olan İllüstratörün tanıtımı ve tasarımda kullanımına yönelik uygulama çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Adobe Illustrator CS4 Medyasoft yayınları, Adobe Photoshop CS4 Medyasoft yayınları, Adobe Illustrator CS5 Yavuz Gümüştepe
Notlar
Adobe Illustrator CS4 Medyasoft yayınları, Adobe Photoshop CS4 Medyasoft yayınları, Adobe Illustrator CS5 Yavuz Gümüştepe
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel bilgisayar kavramlarını ayırt eder. |
ÖÇ02 | Masaüstü yayıncılık programlarını sıralar. |
ÖÇ03 | Vektörel ve Piksel tabanlı programların özelliklerini hatırlar. |
ÖÇ04 | Taslak çizimlerini uygun program ile bilgisayarda tasarlar. |
ÖÇ05 | Bilgisayar programı desteği ile farklı ve özgün çalışmalar yapar. |
ÖÇ06 | Fotoğraf üzerine özgün çalışmalar yapar. |
ÖÇ07 | Piksel tabanlı çalışmalar yapar. |
ÖÇ08 | Grafik tasarım ürünlerini bilgisayarda tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sunumu | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Adobe Photoshop programına giriş. Araç kutusu tasarlama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Araçları öğrenme ve uygulama | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Adobe Photoshop - Fotoğraf rötuşlama ve onarma denemeleri. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Adobe Photoshop - Fotoğraflarda renk yönetimi denemeleri. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Adobe Photoshop - Fotoğraflarda ebatlama denemeleri. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Adobe Photoshop - Tipografik tasarım uygulanması. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Değerlendirme | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
9 | Adobe Photoshop - Tipografik tasarımları baskıya hazırlama ve uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Adobe Photoshop - Filtre ve Efektlerle çalışma denemeleri. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Adobe Photoshop - Fırça kullanarak illüstrasyon hazırlama ve uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Adobe Photoshop - İllüstrasyonların baskıya hazırlanması ve uygulama. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Adobe Photoshop - Maskeler ve kanalların uygulanması. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Adobe Photoshop - piksel çizim tekniklerinin denenmesi. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Adobe Photoshop - Web için dosya hazırlanması ve yüklenmesi. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama, Tasarlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama, Tasarlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |