GRA102 Temel Sanat Eğitimi 2

6 AKTS - 4-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA102
Ad Temel Sanat Eğitimi 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel sanat ve tasarım kavramlarının, görsel düşünme mantığı ve seçmeci dikkat ile plastik (yoğrumsal) biçimlendirmenin temel ilkelerini kavratmak. - Tasarım sürecinin izlenmesini ve tartışılmasını deneyimleterek, imgelem gücü ve yaratıcılığa dayalı özgün anlatım dilleri geliştirmek ve güven duygusunu kazandırmak. - Sanat ve tasarımın bir dönüştürme eylemi olarak da algılanmasını sağlamak. - Estetik farkındalık yaratmak ve araştırıcı-sorgulayıcı kişilik geliştirmek.

Dersin İçeriği

Sanatın temel kavramlarının araştırılması, sorgulanması ve tartışılması. - Sanatsal dilin temel öğelerinin incelenmesi ve gerekli uygulamaların yapılması.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ching, F.D.K. (2004) Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul-YEM Yayınları Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları Seylan, A. (2005) Temel Tasarım. Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti. Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara ODTÜ Mim. Fak. Yayınları Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson Zelanski P. and Fisher M.P. (1987) Shaping space The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi

Notlar

Ching, F.D.K. (2004) Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul-YEM Yayınları Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları Seylan, A. (2005) Temel Tasarım. Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti. Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara ODTÜ Mim. Fak. Yayınları Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson Zelanski P. and Fisher M.P. (1987) Shaping space The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel sanat kavramlarını sıralar.
ÖÇ02 Plastik biçimlendirmenin temel ilkelerini ayırt eder.
ÖÇ03 Doğayı ve çevreyi sorgulayıcı gözle eleştirir ve inceler.
ÖÇ04 Yüzey ve üç boyuta ilişkin temel becerileri uygular.
ÖÇ05 Plastik değerler arasında biçim ve anlam ilişkilerini inceler.
ÖÇ06 Plastik değerleri ve öğeleri kompozisyon kurallarına göre yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı, işleniş yöntemi ve derste gerekli malzemeler hakkında bilgi aktarımı. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Farklı tekniklerle leke çalışmalarının yüzeyde uygulanması. Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 El etüdü ile grafik çalışmaların uygulanması Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 El etüdü ile grafik çalışmaların uygulanmasına devam edilmesi. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Renk çemberi ve renk skalası örnekleri Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Renk çemberi ve renk skalası çalışmaları ile renk araştırmaları. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Renk çemberi ve renk skalası çalışmaları ile renk araştırmalarına devam edilmesi. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Değerlendirme Sunum Paftaları Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Bir objenin kara kalem etüdü ve etütden kesit alarak kompozisyon oluşturulması. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Bir objenin kara kalem etüdü ve etütden kesit alarak kompozisyon oluşturulmasına devam edilmesi. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Kompozisyonun bir rengin tonları ile boyanması. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Kompozisyonun stilize ve deformasyon yorumlamaları. Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Kompozisyonun stilize ve deformasyon yorumlamalarına devam edilmesi. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Aynı birimle 3 boyutlu düzen arayışı. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Aynı birimle 3 boyutlu düzen arayışına devam edilmesi. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final 2 Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 09:49