GRA114 Temel Grafik Eğitimi 2

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA114
Ad Temel Grafik Eğitimi 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; grafik tasarımın temellerinin kavratılması, kavramsal düşünceyi görselliğe temel düzeyde aktarabilmeyi öğretmektir. Grafik biçim yaratmaya yönelik olarak, çizgi, düzlem ve üç boyut oluşturabilme, tipografik elemanlarla kavramların aktarılması amaçlanır. Grafik elemanları kullanarak basit düzeyde renklendirme çalışmaları yapılarak tipografi,obje,renk olgularının anlam üzerindeki etkileri incelenir.

Dersin İçeriği

Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Tasarımın tanımını ve diğer disiplinler arasındaki yeri ve önemini kavrama. Yaratıcı düşünce sürecini oluşturan; görme, algılama, ifade etme ve farklılıklardan hareketle yeni bir düzen oluşturma bilincini kazanma. Sanat ve tasarımın görsel dilini oluşturan eleman ve ilkeleri tanıma. Sadece çizgi elemanını kullanarak sırasıyla düzlem, perspektif ve üç boyut yaratma. Tipografi elemanlarının grafik nesne olarak algılanması ve düzenlemelerin oluşturulması. Tipografik düzenlemelerle soyut kavramların görsel bir dil kazanması. Erken düzey görsel iletişimin soyut formlar ve tipografik nesnelerle oluşturulması

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ching, F.D.K. (2004) Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul YEM Yayınları, Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları, Seylan, A. (2005) Temel Tasarım. Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti., Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara ODTÜ Mim. Fak. Yayınları, Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson, Zelanski P. and Fisher M.P. (1987) Shaping space The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi

Notlar

Ching, F.D.K. (2004) Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul YEM Yayınları, Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları, Seylan, A. (2005) Temel Tasarım. Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti., Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara ODTÜ Mim. Fak. Yayınları, Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson, Zelanski P. and Fisher M.P. (1987) Shaping space The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel tasarım ilke ve elemanlarını açıklar.
ÖÇ02 Tipografi-obje-renk olgularının anlam üzerindeki etkilerini ayırt eder.
ÖÇ03 Çizgi ve düzlemleri kullanarak çalışmalarında üçüncü boyutu gösterir.
ÖÇ04 Boyutlandırma tekniklerini grafik ögeler yaratmak için kullanır.
ÖÇ05 Tasarım ilke ve elemanlarının tasarım sürecindeki etkilerini inceler.
ÖÇ06 Tasarım elemanlarını kullanarak soyut kavramları grafik nesnelere ve görselliğe dönüştürür.
ÖÇ07 Dönüştürdüğü grafik nesneler ve görsellerle temel düzeyde ilk grafik tasarım çalısmasını yapar.
ÖÇ08 Örnek görseller üzerinden temel tasarım ilke ve elemanlarının kullanımını analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, değerlendirme ölçütleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Proje - 1. Renk ile ilgili temel bilgiler verilmesi. Örnek fotoğraf ve çalışma incelemesi. Örnek inceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Proje - 1. Seçilen bir tipografik öğe ile modüler bir form yaratılarak renk faktörünü sorgulayan düzenlemelerin oluşturulması. Araştırma, Uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
4 Proje - 1. Eskiz çalışmaları. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Proje - 1. Eskiz Çalışmalarının dijital ortamda uygulanması Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Proje - 1 in sonuçlandırılması ve sergileme. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Proje - 2. Ritim ve denge ile ilgili temel bilgilerin verilmesi, örnek çalışmaların incelenmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Değerlemndirme Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Proje - 2. Simetri ve asimetri hakkında bilgilendirme. Ritim, denge değerleri içinde tipografik düzenlemeler. Örnek inceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
10 Proje - 2. Yapılan tipografik düzenlemelerin djjital ortama aktarılması. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Proje - 2 nin sonuçlandırılması ve sergilenmesi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Proje - 3. Vizör, Kompozisyon ve Katman kavramları hakkında bilgilendirme, örnek çalışmaların incelenmesi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Proje - 3. Vizör, Kompozisyon ve Katman değerleri göz önünde bulundurularak kolaj tekniği ile görsel düzenlemeler oluşturma Örnek inceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Proje - 3. Kolaj Çalışmalarına devam edilmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Proje - 3 ün sonuçlandırılması ve sergilenmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 10:46