Genel Bilgi
Kod | GRA114 |
Ad | Temel Grafik Eğitimi 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; grafik tasarımın temellerinin kavratılması, kavramsal düşünceyi görselliğe temel düzeyde aktarabilmeyi öğretmektir. Grafik biçim yaratmaya yönelik olarak, çizgi, düzlem ve üç boyut oluşturabilme, tipografik elemanlarla kavramların aktarılması amaçlanır. Grafik elemanları kullanarak basit düzeyde renklendirme çalışmaları yapılarak tipografi,obje,renk olgularının anlam üzerindeki etkileri incelenir.
Dersin İçeriği
Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Tasarımın tanımını ve diğer disiplinler arasındaki yeri ve önemini kavrama. Yaratıcı düşünce sürecini oluşturan; görme, algılama, ifade etme ve farklılıklardan hareketle yeni bir düzen oluşturma bilincini kazanma. Sanat ve tasarımın görsel dilini oluşturan eleman ve ilkeleri tanıma. Sadece çizgi elemanını kullanarak sırasıyla düzlem, perspektif ve üç boyut yaratma. Tipografi elemanlarının grafik nesne olarak algılanması ve düzenlemelerin oluşturulması. Tipografik düzenlemelerle soyut kavramların görsel bir dil kazanması. Erken düzey görsel iletişimin soyut formlar ve tipografik nesnelerle oluşturulması
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ching, F.D.K. (2004) Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul YEM Yayınları, Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları, Seylan, A. (2005) Temel Tasarım. Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti., Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara ODTÜ Mim. Fak. Yayınları, Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson, Zelanski P. and Fisher M.P. (1987) Shaping space The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi
Notlar
Ching, F.D.K. (2004) Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul YEM Yayınları, Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları, Seylan, A. (2005) Temel Tasarım. Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti., Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara ODTÜ Mim. Fak. Yayınları, Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson, Zelanski P. and Fisher M.P. (1987) Shaping space The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel tasarım ilke ve elemanlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Tipografi-obje-renk olgularının anlam üzerindeki etkilerini ayırt eder. |
ÖÇ03 | Çizgi ve düzlemleri kullanarak çalışmalarında üçüncü boyutu gösterir. |
ÖÇ04 | Boyutlandırma tekniklerini grafik ögeler yaratmak için kullanır. |
ÖÇ05 | Tasarım ilke ve elemanlarının tasarım sürecindeki etkilerini inceler. |
ÖÇ06 | Tasarım elemanlarını kullanarak soyut kavramları grafik nesnelere ve görselliğe dönüştürür. |
ÖÇ07 | Dönüştürdüğü grafik nesneler ve görsellerle temel düzeyde ilk grafik tasarım çalısmasını yapar. |
ÖÇ08 | Örnek görseller üzerinden temel tasarım ilke ve elemanlarının kullanımını analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, değerlendirme ölçütleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Proje - 1. Renk ile ilgili temel bilgiler verilmesi. Örnek fotoğraf ve çalışma incelemesi. | Örnek inceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Proje - 1. Seçilen bir tipografik öğe ile modüler bir form yaratılarak renk faktörünü sorgulayan düzenlemelerin oluşturulması. | Araştırma, Uygulama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | Proje - 1. Eskiz çalışmaları. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Proje - 1. Eskiz Çalışmalarının dijital ortamda uygulanması | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Proje - 1 in sonuçlandırılması ve sergileme. | Uygulama, Tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Proje - 2. Ritim ve denge ile ilgili temel bilgilerin verilmesi, örnek çalışmaların incelenmesi. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Değerlemndirme | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Proje - 2. Simetri ve asimetri hakkında bilgilendirme. Ritim, denge değerleri içinde tipografik düzenlemeler. | Örnek inceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje - 2. Yapılan tipografik düzenlemelerin djjital ortama aktarılması. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Proje - 2 nin sonuçlandırılması ve sergilenmesi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Proje - 3. Vizör, Kompozisyon ve Katman kavramları hakkında bilgilendirme, örnek çalışmaların incelenmesi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Proje - 3. Vizör, Kompozisyon ve Katman değerleri göz önünde bulundurularak kolaj tekniği ile görsel düzenlemeler oluşturma | Örnek inceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje - 3. Kolaj Çalışmalarına devam edilmesi. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proje - 3 ün sonuçlandırılması ve sergilenmesi. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavı | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final sınavı | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |