GRA215 Tipografi 1

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA215
Ad Tipografi 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Grafik Tasarım problemleri üzerinde kavramsal düşüncelerini geliştirmek grafik tasarım alanı hakkında bilgi oluşturmak

Dersin İçeriği

Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, grafik tasarım algısı kazandırılmaktadır. Yapılan projeler ile, grafik tasarım alanında anlamın kurgulanışı olarak nesnenin dönüştürülmesi yöntemi kazandırılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

CARTER, R., Day, B., Meggs, P. Typographic Design, Form and Communication BECER, E., 2007, Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara, Dost Kitabevi Yayınları AMBROS, G. and HARRİS, P., Tipografinin Temelleri, Literatür Yayınları AMBROS, G. and HARRİS, P., Görsel Tipografi Sözlüğü, Literatür Yayınları SARIKAVAK, N. K., Tipografinin Temelleri, Doruk Yayınları SARIKAVAK, N. K., Sayısal Tipografi, Batıda ve Ülkemizde Sayısal Harf, Font Tasarımcıları, Başkent Üniversitesi Yayınları

Notlar

CARTER, R., Day, B., Meggs, P. Typographic Design, Form and Communication BECER, E., 2007, Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara, Dost Kitabevi Yayınları AMBROS, G. and HARRİS, P., Tipografinin Temelleri, Literatür Yayınları AMBROS, G. and HARRİS, P., Görsel Tipografi Sözlüğü, Literatür Yayınları SARIKAVAK, N. K., Tipografinin Temelleri, Doruk Yayınları SARIKAVAK, N. K., Sayısal Tipografi, Batıda ve Ülkemizde Sayısal Harf, Font Tasarımcıları, Başkent Üniversitesi Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım alanına ait genel kavramları öğrenir.
ÖÇ02 Tasarım kültürü hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Bir fikrin, mesajın, veya kavramın vb. grafik düşünme yöntemine uygun olarak görselleştirme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Konsepte uygun görsel çözümler üretir.
ÖÇ05 Belirlediği tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 3
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenciler ile tanışma, Grafik Tasarım alanı hakkında genel tartışma; dönem süreci boyunca işleniş yönteminin konuşulması. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Dersin tanıtılması, kullanılacak kaynakların anlatılması, grafik tasarımın kapsadığı alana görsel örneklerle bakış; örnekler üzerinde tartışma. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
3 Birinci proje hakkında bilgilendirme; proje brief sunumu; ilgili örneklerin gösterilmesi. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
4 PROJE: Öğrencinin kendisi ve bir arkadaşı için sembol yaratması. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Proje hazırlık: Proje hakkında ilk sunumlar; fikirlerin tartışılması, yapılan görsel eskiz değerlendirmesi. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Proje değerlendirme: Öğrenci sunumları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumlar. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
7 Proje değerlendirme: Öğrenci sunumları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumlar. 2 Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
8 Ara Değerlendirme Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
9 İlk projede ortaya çıkan ürünlerin değerlendirilmesi; yaratılan grafik ürünlerin proje bağlamında tartışılması. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Grafik tasarım alanında anlamın kurgulanışı olarak nesnenin dönüştürülmesi: Grafik tasarım ürün görselleri üzerinden tartışmalar. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Grafik tasarım alanında anlamın kurgulanışı olarak nesnenin dönüştürülmesi: Grafik tasarım ürün görselleri üzerinden tartışmalar. 2 Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
12 Proje Kavramların grafik tasarım alanında görselleştirilmesi bağlamında öğrenci tarafından seçilen bir nesne nin dönüştürülmesi. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
13 Proje hazırlık: Öğrencilerin proje hakkında ilk sunumları, seçilen nesnelerin proje için uygunluklarının tartışılması, yapılan görsel eskiz değerlendendirmesi 2 Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
14 Proje değerlendirme: Öğrenci sunumları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumlar... Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme
15 Güz dönemini sürecinde öğrenci performansları ve İkinci projede ortaya çıkan ürünlerin değerlendirilmesi. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sınavı Sunum Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Sınavı 2 Sunum Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:08