Genel Bilgi
Kod | GRA207 |
Ad | Basım Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Masaüstü yayımcılıkta temel oluşturacak bilgiler ve matbaacılığın tasarımla ilişkisi.
Dersin İçeriği
Geleneksel ve günümüz baskı tekniklerini bilmek, kavramak ve bu teknikleri doğru ve etkili kullanarak yeni yöntemler geliştirmek. Teknik bilgi ve estetik kavrama yetisini kazanmak.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. Emre Becer Grafik Tasarımda Üretim Teknikleri, Emre BECER
Notlar
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. Emre Becer Grafik Tasarımda Üretim Teknikleri, Emre BECER
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapılan tasarımın basım için matbaaya gönderilme sürecini bilir. |
ÖÇ02 | Teknik ayrıntılar ve bunlara yönelik teknik terimleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Baskı makineleri ve baskı çeşitlerine ilişkin teorik bilgileri öğrenir. |
ÖÇ04 | Tasarımın baskı öncesi hazırlık sürecini öğrenir. |
ÖÇ05 | Renk ayrımı ve kağıt gramajları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 4 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilerin verilmesi | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Siyah-Beyaz baskıda kullanılan görsel unsurların özellikleri | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ara tonlu unsurları oluşturacak olan noktacıkların (tramların) oluşumu ve kağıt çeşidine göre kaliteli baskı yapabilmek için gerekli olan tram değerle | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Repro kamerada film çekimi ve montaj | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Film montajının kalıba sağlıklı bir şekilde aktarılma süreci. Pozlandırma, banyo, rötüş yapma ve kimyasallarla kalıbı ışığa karşı korumaya alma aşamal | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tipografik baskının ne olduğu ve kullanılan malzemelerin incelenmesi. Tipografik baskıyı diğer baskı çeşitlerinden ayıran işçilik, maliyet, kalite zaman konularının tartışılması. | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Tiftruck baskının ne olduğu ve kullanılan malzemelerin incelenmesi. Tiftruck baskıyı diğer baskı çeşitlerinden ayıran işçilik, maliyet, kalite ve zaman konularının tartışılması. | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ofset baskının ne olduğu ve kullanılan malzemelerin incelenmesi. Ofset baskıyı diğer baskı çeşitlerinden ayıran işçilik, maliyet, kalite zaman konularının tartışılması. | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Serigraf baskının ne olduğu ve kullanılan malzemelerin incelenmesi. Serigraf baskıyı diğer baskı çeşitlerinden ayıran işçilik, maliyet, kalite zaman konularının tartışılması. | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Dijital baskının ne olduğu ve kullanılan malzemelerin incelenmesi. Dijital baskıyı diğer baskı çeşitlerinden ayıran işçilik, maliyet, kalite zaman konularının tartışılması. | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Baskı sonrası yapılması gereken teknik işlemlerin anlatılması (Pilyaj, Özel Keski, perforaj, katlama, Uv lak, vernik, selofan, cilt....) | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Baskı sonrası yapılması gereken teknik işlemlerin örneklendirilerek anlatımına devam edilmesi. | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kağıt tabaka bölüm oranlarının hesaplanması | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Baskı aşamasında kullanılan malzemelerin mali denetimleri | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım, soru ve yanıt, Gösterme, Gözlem | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |