GRS201 Bilgisayar Destekli Tasarım 1

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS201
Ad Bilgisayar Destekli Tasarım 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sürekli yenilenen ve gelişen teknoloji, grafik tabanlı bilgisayar programları ve çeşitli bilgisayar donanımları sayesinde grafik tasarım alanında çalışma yapmayı kolaylaştırmaktadır. Temel tasarım ve desen tekniklerini kullanarak tasarımını oluşturan öğrencinin, söz konusu yazılım ve donanımlardan yararlanarak bu tasarımı bilgisayar ortamına aktarabilmesi ve geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Temel çizim teknikleri, Temel tasarım bilgisi, Grafik tabanlı bilgisayar programlarının uygulamada kullanımı.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Weill, A. (2007). Grafik Tasarım. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir. İstanbul, Yem Yayın. Barber, B. (2007). Çizimin Sırları, İleri Karakalem Teknikleri, Mira Yayıncılık. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık.

Notlar

Weill, A. (2007). Grafik Tasarım. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir. İstanbul, Yem Yayın. Barber, B. (2007). Çizimin Sırları, İleri Karakalem Teknikleri, Mira Yayıncılık. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Teorik ve pratik tasarım bilgilerini birlikte kullanmayı öğrenir.
ÖÇ02 Tasarımını uygulamaya geçirirken, bilgisayar donanım ve yazılımlarından faydalanmayı öğrenir.
ÖÇ03 Çizgisel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı bilgisayar programları yardımıyla tasarımını sayısal ortama aktarabilmeyi ve sonuçlandırmayı öğrenir.
ÖÇ04 Tasarımı sayısal ortamda uygularken karşılaşılan güçlükleri çözmeyi öğrenir.
ÖÇ05 Teorik bilgi ile uygulama (pratik) bilgilerini örtüştürmeyi öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 3
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders ve dönemlik işleyiş planı hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların bildirilmesi. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
2 İlk proje üzerine sınıf içi tartışma, beyin fırtınası. Projenin her öğrenciye göre detaylandırılması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Temel tasarım ve çizime dayalı bilgi ve tekniklerden yararlanarak ilk proje için eskiz çalışmalarının yapılması. Yapılan eskizlerin tartışma ortamında değerlendirilmesi. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
4 Eskizlerin renk, ton, doku, gölge, oran-orantı bilgilerine dayanarak gözden geçirilmesi. Renklendirme çalışmasının tamamlanması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Projenin ilk aşamasının tarayıcı ile taranarak bilgisayar ortamına aktarılması. Grafik tabanlı bilgisayar programı yardımıyla vektörel(çizgisel) çizim tekniklerine giriş. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Vektörel(çizgisel) çizim teknikleri (devam). Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Çizimin çizgisel olarak tamamlanması. Renklendirme aşaması için piksel bazlı görüntü işleme programına aktarılması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Değerlendirme Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
9 Piksel bazlı görüntü işleme programında renk, doku, ışık, gölge konularının işlenmesi. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
10 İkinci proje hakkında bilgi verilmesi. Tartışma-beyin fırtınası çalışması. Proje eskizlerinin yapılması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla projenin bilgisayar ortamına aktarılması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Vektörel, piksel bazlı hazırlanan ikinci projenin değerlendirilmesi. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Üçüncü proje hakkında bilgi verilmesi. Tartışma-beyin fırtınası çalışması. Proje eskizlerinin yapılması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla üçüncü projenin bilgisayar ortamına aktarılması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Vektörel, piksel bazlı hazırlanan üçüncü projenin değerlendirilmesi. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama, Tasarlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama, Tasarlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:08