Genel Bilgi
Kod | GSS203 |
Ad | Çoksesli Koro |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencide bireysel toplu şarkı söyleme yetisinin geliştirilmesi. Çoksesli müziğin algılanması ve uygulanması. Türk ve dünya koro edebiyatından (kendi orijinal dilleriyle) seçkin eserlerin seslendirilmesi. Genel nota bilgisinin geliştirilip, müzikal dinamiklerin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Ses ve insan sesi, genel nota bilgisi. Bireysel ve toplu ses eğitim teknikleri. Koroda müzikal dinamiklerin ele alınması. Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönem stil ve özelliklerinin tanıtılarak, koro müziğinin sanatın diğer kolları ile gelişim aşamalarındaki benzerlikler ve uygun koro müziği örneklerinin ele alınması, seslendirilmesi. Öğrencilerin dünya koro edebiyatından seçkin örneklerle, Çağdaş Türk koro yapıtlarını karşılaştırarak, bu konuda genel bir perspektif ve bakışa ulaştırılması.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Egüz, S. (1976). ''Toplu Ses Eğitimi I'', Ayyıldız Matbaası, Ürün Kodu: 3577998, Ankara.
Notlar
Egüz, S. (1976). ''Toplu Ses Eğitimi I'', Ayyıldız Matbaası, Ürün Kodu: 3577998, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bireysel ve toplu şarkı okur |
ÖÇ02 | Genel müzik bilgisi edinir. |
ÖÇ03 | Korolar hakkında genel bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Türk ve dünya koro edebiyatını tanır. |
ÖÇ05 | Çalgı kullanabilmede avantaj elde eder. |
ÖÇ06 | Edindiği bilgileri öğretir ve aktarır. |
ÖÇ07 | Korolara aktif olarak katılır. Koro kurabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgiler. | Koro dersinin yapısı, işleyişi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fa, sol, la notaları, alıştırmalar. | Nota eğitimi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mi, re, do notaları, ses alıştırmaları. | Nota ve ses eğitimi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Si, do sesleri, ses alıştırmaları, ''Dostluk''. | Nota ve ses eğitimi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ses ve solunum çalışmaları. | Vücudu şarkı söyleme ye uygun hale getirme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ses alan tespitleri, ses alıştırmaları. | Bireylerin ses yapılarının ortaya çıkartılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Majör- Minör, aralık ve armoni alıştırmaları. | Tonal müziğin yapısının incelenmesi. Sesler arasındaki ilişki ve müzikteki tanımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Uygulama değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Entonasyon alıştırmaları ''Kış''. | Ses partileri arasındaki uyumun sağlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Koro tarihi. | Koro sanatının tarihsel süreçteki durumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Artikülasyon alıştırmaları ''Ay''. | Sözlerin anlamlarıyla doğru yapılandırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Türk Müziği ''Ay Gız''. | Türk müziğinin yapı ve özellikleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Müzikal Dinamikler ''Veda''. | P, PP, Mf, F, FF , Kavramlarının uygulanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Müzikal Dinamikler ''Eylül Sonu''. | Örnek korolara eleştirel yaklaşım. Müzikteki diğer ince ayrıntıları ele almak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Dünyada önemli korolar. Nüanslar ''İnnsbruck''. | Uygulama değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |