GRS223 Yaratıcı Düşünme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS223
Ad Yaratıcı Düşünme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin yaratıcılığın bir düşünme süreci olduğunu kavrayarak kendi yaratıcı fikirlerini keşfetmelerini sağlamak; yaratıcı düşünme teknikleri ve tasarım süreci hakkında bilgi edinerek fikir, metin ve görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Yaratıcılık ve düşünme kavramları irdelenir. Yaratıcı düşünme yöntemleri hakkında bilgi verilir. Tasarım süreci, tasarım odaklı düşünme gibi yaratıcı yöntemler incelenecek ve örnek incelemelerle konu pekiştirmesi yapılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

İletişim ve Grafik Tasarım, Emre BECER Yaratıcı Düşünce, N. SUNGUR

Notlar

İletişim ve Grafik Tasarım, Emre BECER Yaratıcı Düşünce, N. SUNGUR


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını öğrenir.
ÖÇ02 Yaratıcı düşünme yöntemlerini öğrenir
ÖÇ03 Tasarım süreci aşamalarını bilir
ÖÇ04 Yaratıcı düşünme yöntemlerini tasarım sürecinde kullanır.
ÖÇ05 Tasarım problemlerini tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma - Derse genel bir bakış Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Düşünce nedir, düşünme biçimleri nelerdir Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap
3 Yaratıcılık / Yaratıcı Düşünme biçimleri. Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Yaratıcılığın Temel Boyutları, Yaratıcılığı Etkileyen Etmenler. Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Yaratıcı Düşünme Süreci Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Altı Şapka Düşünme Tekniği. Sınıf İçi uygulamalar Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Altı Şapka
7 Beyin Fırtınası Tekniği. Sınıf İçi uygulamalar Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Araştırma, İnceleme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Tasarım süreci yaklaşımları Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
10 Tasarım sürecinde empati aşaması Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
11 Problem kurma, problem tanımlama Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma
12 Bilgi toplama ve yöntemleri Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Yaratıcılık ve buluş Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Çözüm bulma ve test etme Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Uygulama Araştırma, İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma, İnceleme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma, İnceleme Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:08