Genel Bilgi
Kod | GRS223 |
Ad | Yaratıcı Düşünme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin yaratıcılığın bir düşünme süreci olduğunu kavrayarak kendi yaratıcı fikirlerini keşfetmelerini sağlamak; yaratıcı düşünme teknikleri ve tasarım süreci hakkında bilgi edinerek fikir, metin ve görsel üretmeye yönelik yaratıcı yeteneklerini ve becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Yaratıcılık ve düşünme kavramları irdelenir. Yaratıcı düşünme yöntemleri hakkında bilgi verilir. Tasarım süreci, tasarım odaklı düşünme gibi yaratıcı yöntemler incelenecek ve örnek incelemelerle konu pekiştirmesi yapılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre BECER Yaratıcı Düşünce, N. SUNGUR
Notlar
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre BECER Yaratıcı Düşünce, N. SUNGUR
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Yaratıcı düşünme yöntemlerini sıralar. |
ÖÇ03 | Tasarım süreci aşamalarını açıklar. |
ÖÇ04 | Yaratıcı düşünme yöntemlerini ayırt eder. |
ÖÇ05 | Altı Şapka, beyin fırtınası gibi yöntemleri tasarım sürecinde uygular. |
ÖÇ06 | Tasarım sürecini yaratıcı düşünme yöntemleri ile analiz eder. |
ÖÇ07 | Tasarım sürecini, yaratıcı düşünme doğrultusunda yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma - Derse genel bir bakış | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Düşünce nedir, düşünme biçimleri nelerdir | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Soru-Cevap |
3 | Yaratıcılık / Yaratıcı Düşünme biçimleri. | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Yaratıcılığın Temel Boyutları, Yaratıcılığı Etkileyen Etmenler. | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Yaratıcı Düşünme Süreci | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Altı Şapka Düşünme Tekniği. Sınıf İçi uygulamalar | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Altı Şapka |
7 | Beyin Fırtınası Tekniği. Sınıf İçi uygulamalar | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Araştırma, İnceleme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Tasarım süreci yaklaşımları | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Tasarım sürecinde empati aşaması | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
11 | Problem kurma, problem tanımlama | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma |
12 | Bilgi toplama ve yöntemleri | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Yaratıcılık ve buluş | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Çözüm bulma ve test etme | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Uygulama | Araştırma, İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma, İnceleme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma, İnceleme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |