Genel Bilgi
Kod | GRS210 |
Ad | Grafik Tasarım Tarihi 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik tasarımın gelişmesinde tarihsel, kültürel, ekonomik ve teknolojik faktörlerin ve tasarım okullarının rolünü inceleyebilmek ve Endüstri Devrimiyle birlikte ortaya çıkan ve 1960 lara kadar süregelen grafik tasarım akımlarını, tasarım üsluplarını, okullarını ve belli grafik tasarımcıları, illustratörleri ve sanatçıları tanımak ve tanımlayabilmek.
Dersin İçeriği
Grafik tasarımın Arts and Crafts hareketi ve Amerika'da modern harekete kadar olan gelişim süreci
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Graphic Design History (Steven Heller, Georgette Balance), Graphic Design (Richard Hollis), Graphic Design History A Critical Guide (Johanna Drucker, Emily McVarish), Megg s History of Graphic Design (Philip B. Meggs, Alston W. Purvis), Eskilson, S.J. (2007). Graphic Design: A new history. London, Laurence King. Heller, S. and Illic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Rev. ed. London, Thames and Hudson.
Notlar
Graphic Design History (Steven Heller, Georgette Balance), Graphic Design (Richard Hollis), Graphic Design History A Critical Guide (Johanna Drucker, Emily McVarish), Megg s History of Graphic Design (Philip B. Meggs, Alston W. Purvis), Eskilson, S.J. (2007). Graphic Design: A new history. London, Laurence King. Heller, S. and Illic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Rev. ed. London, Thames and Hudson.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik tasarım tarihini şekillendiren modernist tasarım hareketlerini, tasarımcıları ve okulları kronolojik olarak sıralar. |
ÖÇ02 | Sosyal, ekonomik, teknolojik ve kültürel olayların modernist grafik tasarım ürünleri üzerindeki etkilerini analiz ederek kavramsal, analitik ve entelektüel bakış açısıyla eleştirir. |
ÖÇ03 | Grafik Tasarımın sosyal ve estetik uygulamalarını inceler. |
ÖÇ04 | Diğer disiplinlerin grafik tasarım ile karşılıklı etkileşimlerinin ayırt eder. |
ÖÇ05 | Grafik Tasarım mesleğinin tarihsel gelişimini ayırt eder ve hatırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders içeriği hakkında bilgi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Arts and Crafts Hareketi ve William Morris'in eserleri. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Art Nouveau Hareketi Tarihçesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Art Nouveau Hareketine dahil olan ülkeleri ve sanatçıları tanıma. | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | 20. Yüzyılın Başında Avrupa Sanat ve Tasarımını Yönlendiren Modern Akımlar | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | De Stilj ve Bauhaus Hareketleri ve Sanatçıları. | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Vize için Genel konu tekrarı | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Arasınav | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yeni Tipografi Hareketleri | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 20. yüzyılda üretilen harf karakterleri, modern harita ve ISOTYPE | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tasarımda yeni tipografi uygulamaları | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tasarımda yeni tipografi uygulamalarına devam edilmesi | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Avrupa grafik tasarımında modernizm | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Amerikada Modern Hareketler | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Final için Genel konu tekrarı | Kaynak Okuma Slayt Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yazılı Sınav | Soru Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yazılı Sınav | Soru Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |