Genel Bilgi
Kod | GRA220 |
Ad | Desen 4 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Desenin ne olduğunu, değerini, sanat ve tasarım süreçlerinde ne amaçla kullanıldığını ve desen üretim tekniklerini, fikir geliştirme ve uygulama süreci ile beraber öğrenmek.
Dersin İçeriği
Sanat ve tasarım çalışmalarının alt yapısını oluşturan desen üretiminin önemine dikkat çekerek el becerisi yaratıcılık ve görsel algıyı zorlayarak geliştirmek için tasarlanmış seminerler ve atölye çalışmaları .
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Keys To Drawing with Imagination- Bert Dodson Nort Light Books Creative Drawing, Howard J. Smagula Brawn and Benchmark
Notlar
Sanatçı defterleri-YKY yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarımda sanatsal üretimde desenin önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Çeşitli desen tekniklerini temel düzeyde uygulamayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Özgün fikir üretimi, hayal gücü geliştirme çalışmalarının önemini kavrar. |
ÖÇ04 | Temel yaratıcı fikri ve projeleri hayata geçirirken desenin ilk adım olduğunu fark eder. |
ÖÇ05 | Yaratıcı desen ve hayalden desen tekniklerinde çalışmalar yapar. |
ÖÇ06 | Desen üzerinden gözlem gücünü geliştirmeyi öğrenir. |
ÖÇ07 | Deneysellik duyarlılığı kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 4 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasarımda gerçeklik ve imge sorunsalının çizimlerle irdelenmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yüzey: Boş - dolu kavramları Yüzey: Açık - Koyu kavramları | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Doku çalışması (doğal doku) Doku çalışması (yapay doku) | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | İmgesel tasarımda çizimsel çözümlemeler. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Portre çizimleri (çizgisel etüd) | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Otoportre çizimleri (lekesel etüd-valör) | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Otoportre çizimleri (lekesel etüd-valör) 2 | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Değerlendirme | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Figür, canlı model (akademik) | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Figür, canlı model (kaligrafik) | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Figür, canlı model (Deformasyon) | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Figür, canlı model (Metamorfoz) | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Röprodüksiyon inceleme desen açısından Yapıt analizi | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Röprodüksiyon inceleme desen açısından Yapıt inceleme | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yapıtların desen açısından yeniden yorumlanması | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final Sınavı | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |