GRS226 Dijital Oyun Tasarımı 1

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS226
Ad Dijital Oyun Tasarımı 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders dijital oyun tasarımı ve bu oyunların analizine yönelik pratik ve kuramsal bilgi vermektedir.

Dersin İçeriği

Oyun Tasarımlarında grafik arayüz ve arkaplan çalışmalarının üretilmesi

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Oyun Tasarımının Temelleri

Notlar

Oyun Tasarımının Temelleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım problemi çözme becerilerini benimser.
ÖÇ02 Oyun tasarımı ile ilgili temel kavramları ve güncel gelişmeleri açıklar.
ÖÇ03 Edindiği bilgiler doğrultusunda oyun türlerini sıralar.
ÖÇ04 Oyun senaryolarını hazırlar.
ÖÇ05 Oyun senaryosuna uygun olarak oyun bileşenlerini (karakter, mekan vs.) belirtir.
ÖÇ06 Seçtiği oyun türünde tasarlama süreci planlar.
ÖÇ07 Dijital oyun tasarlama sürecini uygular.
ÖÇ08 Oyun senaryosuna uygun karakter ve mekan tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oyun ve oyun oynamak örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
2 Oyun oynamanın insan gelişimindeki etkileri örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap
3 Oyun Markaları ve Çeşitleri örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap
4 Oyun Markaları ve İncelemeleri örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap
5 Oyunların yapı taşları örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap
6 Oyuncu deneyimi örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap
7 Proje 1 değerlendirme örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Değerlendirme örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
9 Şans faktörü örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap
10 Oyun testleri 1 örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım
11 Oyun testleri 2 örnek inceleme, uygulama araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Anlatım
12 Final Projesi Sunumları 1 tasarım çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Final Projesi Sunumları 2 tasarım çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Final Projesi Sunumları 3 tasarım çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Final Final Projesi Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Projesi Sunumları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Projesi Sunumları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 11:33