Genel Bilgi
Kod | GRS226 |
Ad | Dijital Oyun Tasarımı 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders dijital oyun tasarımı ve bu oyunların analizine yönelik pratik ve kuramsal bilgi vermektedir.
Dersin İçeriği
Oyun Tasarımlarında grafik arayüz ve arkaplan çalışmalarının üretilmesi
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Oyun Tasarımının Temelleri
Notlar
Oyun Tasarımının Temelleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım problemi çözme becerilerini benimser. |
ÖÇ02 | Oyun tasarımı ile ilgili temel kavramları ve güncel gelişmeleri açıklar. |
ÖÇ03 | Edindiği bilgiler doğrultusunda oyun türlerini sıralar. |
ÖÇ04 | Oyun senaryolarını hazırlar. |
ÖÇ05 | Oyun senaryosuna uygun olarak oyun bileşenlerini (karakter, mekan vs.) belirtir. |
ÖÇ06 | Seçtiği oyun türünde tasarlama süreci planlar. |
ÖÇ07 | Dijital oyun tasarlama sürecini uygular. |
ÖÇ08 | Oyun senaryosuna uygun karakter ve mekan tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oyun ve oyun oynamak | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Oyun oynamanın insan gelişimindeki etkileri | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Oyun Markaları ve Çeşitleri | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Oyun Markaları ve İncelemeleri | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Oyunların yapı taşları | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Oyuncu deneyimi | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Proje 1 değerlendirme | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Değerlendirme | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
9 | Şans faktörü | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Oyun testleri 1 | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
11 | Oyun testleri 2 | örnek inceleme, uygulama araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
12 | Final Projesi Sunumları 1 | tasarım çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Final Projesi Sunumları 2 | tasarım çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Final Projesi Sunumları 3 | tasarım çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Final | Final Projesi Sunumları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Projesi Sunumları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Projesi Sunumları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |