GRS228 Yazılı Anlatım 2

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS228
Ad Yazılı Anlatım 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Akademik dil öğrenme yöntemlerini örneklerle tanıtmak, Akademik dil kullanımının temellerini aktarmak, Akademik dil kullanımını örneklerle açıklamak, Sonuçları ve yorumları akademik bir üslup ve biçimde raporlamak

Dersin İçeriği

Türk dilinin doğru kullanımı ve yazımı

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Türk Dili Sözlu ve Yazılı Anlatım El Kitabı Yazarlar Gulten Kuçukbasmacı, M.Fatih Alkayış, Omrum Işıkay, Hasan Ozer,Alpay Aslan, MustafaDurmuş, M.Fatih Kanter, UmitEker, Suer Eker, Beyhan Kanter, Tuba Işınsu Durmuş, KazımYılmaz, HalilAdıyaman

Notlar

Türk Dili Sözlu ve Yazılı Anlatım El Kitabı Yazarlar Gulten Kuçukbasmacı, M.Fatih Alkayış, Omrum Işıkay, Hasan Ozer,Alpay Aslan, MustafaDurmuş, M.Fatih Kanter, UmitEker, Suer Eker, Beyhan Kanter, Tuba Işınsu Durmuş, KazımYılmaz, HalilAdıyaman


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlamdan tahmin eder
ÖÇ02 Bileşik karmaşık cümle yapılarını ve akademik ifadeleri kullanır
ÖÇ03 Akademik yazılardaki okuyucu, hitap ve amacı belirler
ÖÇ04 Akademik yazılardaki anlam düzenlemesi, bağıntı ve anlam birliğini inceler
ÖÇ05 Okuduğu metinden özgün özet yazmayı öğrenir ve bu edinimi kalıcı olarak sağlar
ÖÇ06 Anlamı koruyarak tekrar yazar ve bu edinimi kalıcı olarak sağlar
ÖÇ07 Akademik yazı yazma kurallarını öğrenir ve bu edinimi kalıcı olarak uygular
ÖÇ08 Akademik dilde bir metin yazarve bu edinimi kalıcı olarak uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 1. Bir metindeki kaynak kullanımını çözümlemek 2. Kaynaklara atıfta bulunmanın yollarını anlamak ve kullanmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 1. Bir paragrafta kullanmak için kaynakları seçmek ve fikirleri birleştirmek 2. Kaynaklara atıf: Raporlayan fiilleri ve fiil yapılarını kullanmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 1. Makale başlıklarını çözümlemek 2. Giriş bölümü cümlelerinin niteliklerini belirlemek 3. Tez cümlelerinin yapısını ve anlamını incelemek Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Bir metindeki atıf tiplerini belirlemek ve çözümlemek Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 1. Bir kaynaktaki fikirleri anlamlarını koruyarak tekrar yazmak 2. Edilgen çatı: Bir cümlenin odağını değiştirmek için düz ve edilgen çatıları kullanmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 1. Planlamak ve doğru bir şekilde atıfta bulunarak bir paragraf yazmak 2. Amaçları ve niyeti ifade etmek Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 1. Makale yazımına giriş 2. Sonuç bölümü cümlelerinin niteliklerini belirlemek 3. Etkili bir sonuç bölümü yazmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 1. Karşılaştırma makalelerini düzenleme ve planlama 2. Benzerlik ve farklılık ifade eden dili belirlemek 3. Benzerlik ve farklılık: benzerliklerden ve farklılıklardan bahsetmek Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Tekrar ve dönüt 1 Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 1. Bir neden ve sonuç makalesinin yapısını oluşturmak ve planlamak 2. Uygun bir dille neden ve sonuç bağlantılarını ifade etmek 3. Neden ve sonuç ifade ederken kullanılan dil Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Neden ve sonuç makalesi yazmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Tekrar ve dönüt 2 Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Tekrar ve dönüt 3 Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:09