Genel Bilgi
Kod | YLOM702 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KESKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki yeni gelişmelerin ve yayınların incelenmesi ve tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi, mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Derse ait ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Literatürdeki makale, kitap, dergiler
Notlar
İlgili internet kaynakları,bilimsel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
ÖÇ03 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
ÖÇ04 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
ÖÇ05 | Literatür taramasını sonuçlandırır ve verileri sunar. |
ÖÇ06 | Araştırma alanı konusunda bilgileri süzer ve analiz eder. |
ÖÇ07 | Alanı konusunda uzmanlaşma sürekliliği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomotiv Mühendisliği alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik ürün ortaya çıkarırken gerekli etik değerleri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Literatür araştırması yapar ve bilimsel problemi tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarında sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri anlayarak çağın sorunlarına çözüm sunar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik alanında akademik araştırma yöntemlerini kavrayarak uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Otomotiv Mühendisliği alanında bilgilere uzmanlık düzeyinde ulaşır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenmektedir. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araştırma konusu bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 3 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 4 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 5 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 6 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara değerlendirme | Değerlendirme hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 7 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 8 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 9 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 10 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 11 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 12 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Araştırma konusuna bağlı olarak öğrencinin danışmanı tarafından belirlenir 13 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Proje değerlendirmesi 1 | Değerlendirme hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Proje değerlendirmesi 2 | Değerlendirme hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |