GRS315 Estetik

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS315
Ad Estetik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sanatın varlığından günümüzdeki işlevine dek neden ve niteliklerini psikolojik değerlerin olanaklarıyla ifade edilebilmesini, sanat yapıtını sorgularken psikolojik etkenleri değerlendirme, yorumlama, tanımlama aracı olarak kullanılmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Sanat ortamı ve sanatçının psikolojik yapısı, yaratma psikolojisi ile sanat eseri ilişkileri. Konuya ilişkin araştırmacıların görüş ve bakış açıları. Tanınmış sanatçıların psikolojik yapıtları ve sanat eserleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

İsmail TUNALI, Estetik, Remzi Yayınları, İstanbul, 1988 İsmail TUNALI, Grek Estetiği, Remzi Yayınları, İstanbul, 1988 S.M. KAGAN, Estetik ve Sanat Notları, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008 Irwin EDMAN, Sanat ve İnsan, İnkilap Kitabevi, İstanbul,1977

Notlar

İsmail TUNALI, Estetik, Remzi Yayınları, İstanbul, 1988 İsmail TUNALI, Grek Estetiği, Remzi Yayınları, İstanbul, 1988 S.M. KAGAN, Estetik ve Sanat Notları, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008 Irwin EDMAN, Sanat ve İnsan, İnkilap Kitabevi, İstanbul,1977


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Birey, estetik beğeni, estetik farkındalık ve estetik kültürü konularında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Sanatı anlamlandırma ve yorumlamada estetik biliminin gerekliliğinin farkına varır
ÖÇ03 Sanatın bireyin ve toplumun hayatında yerine getirdiği işlevleri tanır
ÖÇ04 Sanat Eleştirisinin temellerini ve türlerini tanır
ÖÇ05 Estetik bir bilinç kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, kapsamı ve kaynakların tanıtılması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Estetik biliminin oluşum süreci ve felsefeyle olan ilişkisi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Estetik süje çözümlemesi ve estetik tavır Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Devam: estetik süje çözümlemesi ve estetik tavır Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Estetik nesne çözümlemesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Devam: Estetik nesne çözümlemesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Güzelin bir estetik değer olarak çözümlenmesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Arasınav Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Güzel değerinin, iyi, doğruluk ve yararlı ile olan ilişkisi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Doğada güzel, sanatta güzel sorunu Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Güzelin dışındaki estetik değerler; yüce, trajik, komik vs Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Estetik beğeni (yargı) çözümlemesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Devam: Estetik beğeni çözümlemesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Genel tekrar ve değerlendirme 1 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel tekrar ve değerlendirme 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Soru Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:11